Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

DevURL


Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy pracującym silniku (w pozycji prześwitu „szosa). (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Zawieszenie tylne

Kontrolę ustawienia tylnego zawieszenia przeprowadza się w warunkach identycznych, jak dla przedniego zawieszenia.

Koła i ogumienie

W modelach samochodów wyposażonych w ogumienie Michelin XVS o bieżniku asymetrycznym należy zwracać uwagę na montaż opon. Strona zewnętrzna  opony ma napis w kilku językach.

W celu uzyskania równomiernego zużycia opon można stosować przestawianie kół. Częstotliwość zależy od sposobu jazdy i rzeczywistego zużycia opon. Po każdej naprawie ogumienia należy koło wyważyć z dokładnością do 10 g. Moment dokręcenia śrub kół 70…90 N • m (7…9 kGm). Wymianę koła przeprowadza się w pozycji prześwitu samochodu „maksimum, przy użyciu fabrycznego podnośnika, zamocowanego na uchwycie specjalnym w nadwoziu (dla każdego koła 1 uchwyt). Demontaż tylnego koła wymaga zdjęcia osłony tylnego koła, po otwarciu tylnych drzwi i wykręceniu wkrętu mocującego. Posmarować każdorazowo ww. wkręt smarem stałym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość