Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Dane techniczne

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

DevURL


Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy pracującym silniku (w pozycji prześwitu „szosa). (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Zawieszenie tylne

Kontrolę ustawienia tylnego zawieszenia przeprowadza się w warunkach identycznych, jak dla przedniego zawieszenia.

Koła i ogumienie

W modelach samochodów wyposażonych w ogumienie Michelin XVS o bieżniku asymetrycznym należy zwracać uwagę na montaż opon. Strona zewnętrzna  opony ma napis w kilku językach.

W celu uzyskania równomiernego zużycia opon można stosować przestawianie kół. Częstotliwość zależy od sposobu jazdy i rzeczywistego zużycia opon. Po każdej naprawie ogumienia należy koło wyważyć z dokładnością do 10 g. Moment dokręcenia śrub kół 70…90 N • m (7…9 kGm). Wymianę koła przeprowadza się w pozycji prześwitu samochodu „maksimum, przy użyciu fabrycznego podnośnika, zamocowanego na uchwycie specjalnym w nadwoziu (dla każdego koła 1 uchwyt). Demontaż tylnego koła wymaga zdjęcia osłony tylnego koła, po otwarciu tylnych drzwi i wykręceniu wkrętu mocującego. Posmarować każdorazowo ww. wkręt smarem stałym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość