MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

DevURL


Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3.

Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić.

Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić ustawienie kół przednich. Przed regulacją drążków dla ustawienia zbieżności kół należy pokręcić ręcznie osłony gumowe przekładni kierowniczej dla upewnienia się, czy znajdują się w swoich gniazdach. (Koła zębate i przekładnia zębata) [patrz też: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Zmianę kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy uzyskuje się przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych wkładanych między powierzchnie oporową na końcu drążka stabilizatora i tuleję elastyczną wahacza. Należy zmniejszyć grubość podkładek, jeżeli zmierzona wartość kata jest mniejsza od podanej lub zwiększyć. jeżeli wartość kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest większa od podanej.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu lub wykręcaniu bocznego drążka kierowniczego w końcówkę, po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane