Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to […]

DevURL


Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym.

Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX

  1. Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik.
  2. Zabezpieczyć przed pobrudzeniem: siedzenia przednie i tylne, podłogi z przodu i z tyłu, podłogę w bagażniku.
  3. Wyjąć z samochodu: koło zapasowe i narzędzia.
  4. Zdemontować: 2 osłony ruchome kół tylnych, [podobne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ] 2 zderzaki gumowe regulowane pokrywy silnika, ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ), 2 korki gumowe we wnękach kół przednich, 2 korki gumowe słupków przednich (lub odkręcić wyłączniki świateł wnętrza samochodu), 4 korki gumowe we wnękach kół tylnych, 4 korki plastykowe drzwi, 2 korki gumowe słupków środkowych, 2 lampy kierunkowskazów przednich — zawiesić na przewodach, 2 światła zblokowane tylne, 2 rolki przednich pasów bezpieczeństwa na słupku środkowym — zabezpieczyć otwory w słupku, atrapę wlotu powietrza do chłodnicy, odchylić dywanik podłogi z przodu, pod nogami kierowcy i pasażera z prawej strony.
  5. Otworzyć drzwi, pokrywę silnika i bagażnika (samochód stojący na ziemi).
  6. Zabezpieczyć profile zamknięte metoda „ML (zalecany produkt— Tectyl ML firmy Valvoline — Tectyl 280 EH) w następujących miejscach (rys. 6.2): 1 — pokrywa silnika: na całym obwodzie; przez otwory w profilach wzmacniających
  7. Unieść samochód na podnośniku, podpierając go tylko w przewidzianych do tego celu punktach. G. Zabezpieczyć tarcze hamulców przednich i tylnych oraz korektor wysokości prześwitu tylnej osi. H.
  8. Zabezpieczyć podwozie metodą natryskową lub pędzlem (zalecany produkt — Tectyl Chassis Special firmy Valvoline lub Bitex); miejsca zabezpieczane: wnęki kół przednich i tylnych,  powierzchnia dolna nadwozia samonośnego i „rama.
  9. Pozostawić samochód aż wyparuje rozpuszczalnik z użytych produktów, a następnie założyć zdemontowane elementy, oczyścić miejsca zabrudzone benzyną lakową i wyjąć zabezpieczenia podłóg, siedzeń itp.

Uwaga. W przypadku stosowania nowoczesnego sprzętu natryskowego do zabezpieczenia podwozia, nie trzeba demontować kół samochodu. W pozycji prześwitu .„maksimum” ilość

miejsca pomiędzy kołem a wnęką błotnika jest wystarczająca do wykonania zabezpieczenia. Równocześnie koła zabezpieczają częściowo tarcze hamulcowe przed zanieczyszczeniem. Po zakończeniu prac skontrolować zawsze działanie hamulców.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy