Wyposażenie elektryczne
Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora.
Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części trzeba następnie wytrzeć do sucha. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)
Dalszą czynnością jest wykręcenie korków i przedmuchanie pompką do ogumienia (nigdy ustami) znajdujących się w nich otworów wentylacyjnych. Przetykanie otworów wentylacyjnych drutem jest bezcelowe, gdyż korki z reguły mają otwory labiryntowe. Zatkanie otworów wentylacyjnych grozi uszkodzeniem naczyń przez gazy gromadzące się w nich podczas akumulatora. [podobne: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]
Wszelkie czynności wymagające wykręcania korków, jak np. mierzenie poziomu lub uzupełnianie elektrolitu, należy wykonywać po oczyszczeniu przynajmniej wierzchniej części akumulatora, aby zapobiec przedostaniu się zanieczyszczeń do ogniw.
Do oczyszczenia akumulatora i jego podstawy trzeba zdjąć końcówki przewodów z zacisków akumulatora. W przypadku trudności ze zdjęciem końcówek, trzeba rozgiąć ich ramiona szerokim wkrętakiem. Nie należy ich opukiwać młotkiem lub podważać, ponieważ można w ten sposób uszkodzić akumulator. Końcówki przewodów i zaciski akumulatora trzeba dokładnie oczyścić, a w razie konieczności nawet oskrobać skrobakiem lub scyzorykiem, po czym natłuścić wazeliną techniczną, założyć i mocno dokręcić. Nie wolno dopuszczać do powstawania osadów na połączeniach, które utrudniają lub w skrajnym przypadku uniemożliwiają przepływ prądu.
Poziom elektrolitu obniża się w czasie ładowania akumulatora przede wszystkim wskutek chemicznego rozpadu wody, która jest składnikiem elektrolitu. W mniejszym stopniu z powodu parowania. Dlatego też częstotliwość uzupełniania elektrolitu jest uzależniona nie tylko od pory roku, ale również od warunków jazdy. Wskutek długotrwałej jazdy w dzień, bez konieczności korzystania z oświetlenia i innych odbiorników prądu następuje bardzo intensywne ładowanie akumulatora, a więc konieczne jest częstsze dolewanie wody destylowanej. W lecie podczas upałów zaleca się co tydzień sprawdzać poziom elektrolitu. Nie należy jednak dolewać więcej wody niż jest to niezbędne, gdyż wskutek zbyt wysokiego poziomu elektrolit może w czasie jazdy wyciekać i powodować poważne szkody. W akumulatorach, które mają obudowę wykonaną z przezroczystego tworzywa sztucznego, sprawdzenie poziomu elektrolitu jest bardzo łatwe. Gdy akumulator jest zimny, trzeba sprawdzić poziom elektrolitu w każdym ogniwie. Powinien on zawierać się między znakami MIN i MAX, umieszczonymi na obudowie.
Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce