Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

DevURL


Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora.

Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części trzeba następnie wytrzeć do sucha. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Dalszą czynnością jest wykręcenie korków i przedmuchanie pompką do ogumienia (nigdy ustami) znajdujących się w nich otworów wentylacyjnych. Przetykanie otworów wentylacyjnych drutem jest bezcelowe, gdyż korki z reguły mają otwory labiryntowe. Zatkanie otworów wentylacyjnych grozi uszkodzeniem naczyń przez gazy gromadzące się w nich podczas akumulatora. [podobne: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Wszelkie czynności wymagające wykręcania korków, jak np. mierzenie poziomu lub uzupełnianie elektrolitu, należy wykonywać po oczyszczeniu przynajmniej wierzchniej części akumulatora, aby zapobiec przedostaniu się zanieczyszczeń do ogniw.

Do oczyszczenia akumulatora i jego podstawy trzeba zdjąć końcówki przewodów z zacisków akumulatora. W przypadku trudności ze zdjęciem końcówek, trzeba rozgiąć ich ramiona szerokim wkrętakiem. Nie należy ich opukiwać młotkiem lub podważać, ponieważ można w ten sposób uszkodzić akumulator. Końcówki przewodów i zaciski akumulatora trzeba dokładnie oczyścić, a w razie konieczności nawet oskrobać skrobakiem lub scyzorykiem, po czym natłuścić wazeliną techniczną, założyć i mocno dokręcić. Nie wolno dopuszczać do powstawania osadów na połączeniach, które utrudniają lub w skrajnym przypadku uniemożliwiają przepływ prądu.

Poziom elektrolitu obniża się w czasie ładowania akumulatora przede wszystkim wskutek chemicznego rozpadu wody, która jest składnikiem elektrolitu. W mniejszym stopniu z powodu parowania. Dlatego też częstotliwość uzupełniania elektrolitu jest uzależniona nie tylko od pory roku, ale również od warunków jazdy. Wskutek długotrwałej jazdy w dzień, bez konieczności korzystania z oświetlenia i innych odbiorników prądu następuje bardzo intensywne ładowanie akumulatora, a więc konieczne jest częstsze dolewanie wody destylowanej. W lecie podczas upałów zaleca się co tydzień sprawdzać poziom elektrolitu. Nie należy jednak dolewać więcej wody niż jest to niezbędne, gdyż wskutek zbyt wysokiego poziomu elektrolit może w czasie jazdy wyciekać i powodować poważne szkody. W akumulatorach, które mają obudowę wykonaną z przezroczystego tworzywa sztucznego, sprawdzenie poziomu elektrolitu jest bardzo łatwe. Gdy akumulator jest zimny, trzeba sprawdzić poziom elektrolitu w każdym ogniwie. Powinien on zawierać się między znakami MIN i MAX, umieszczonymi na obudowie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce