Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

DevURL


Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora.

Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części trzeba następnie wytrzeć do sucha. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Dalszą czynnością jest wykręcenie korków i przedmuchanie pompką do ogumienia (nigdy ustami) znajdujących się w nich otworów wentylacyjnych. Przetykanie otworów wentylacyjnych drutem jest bezcelowe, gdyż korki z reguły mają otwory labiryntowe. Zatkanie otworów wentylacyjnych grozi uszkodzeniem naczyń przez gazy gromadzące się w nich podczas akumulatora. [podobne: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Wszelkie czynności wymagające wykręcania korków, jak np. mierzenie poziomu lub uzupełnianie elektrolitu, należy wykonywać po oczyszczeniu przynajmniej wierzchniej części akumulatora, aby zapobiec przedostaniu się zanieczyszczeń do ogniw.

Do oczyszczenia akumulatora i jego podstawy trzeba zdjąć końcówki przewodów z zacisków akumulatora. W przypadku trudności ze zdjęciem końcówek, trzeba rozgiąć ich ramiona szerokim wkrętakiem. Nie należy ich opukiwać młotkiem lub podważać, ponieważ można w ten sposób uszkodzić akumulator. Końcówki przewodów i zaciski akumulatora trzeba dokładnie oczyścić, a w razie konieczności nawet oskrobać skrobakiem lub scyzorykiem, po czym natłuścić wazeliną techniczną, założyć i mocno dokręcić. Nie wolno dopuszczać do powstawania osadów na połączeniach, które utrudniają lub w skrajnym przypadku uniemożliwiają przepływ prądu.

Poziom elektrolitu obniża się w czasie ładowania akumulatora przede wszystkim wskutek chemicznego rozpadu wody, która jest składnikiem elektrolitu. W mniejszym stopniu z powodu parowania. Dlatego też częstotliwość uzupełniania elektrolitu jest uzależniona nie tylko od pory roku, ale również od warunków jazdy. Wskutek długotrwałej jazdy w dzień, bez konieczności korzystania z oświetlenia i innych odbiorników prądu następuje bardzo intensywne ładowanie akumulatora, a więc konieczne jest częstsze dolewanie wody destylowanej. W lecie podczas upałów zaleca się co tydzień sprawdzać poziom elektrolitu. Nie należy jednak dolewać więcej wody niż jest to niezbędne, gdyż wskutek zbyt wysokiego poziomu elektrolit może w czasie jazdy wyciekać i powodować poważne szkody. W akumulatorach, które mają obudowę wykonaną z przezroczystego tworzywa sztucznego, sprawdzenie poziomu elektrolitu jest bardzo łatwe. Gdy akumulator jest zimny, trzeba sprawdzić poziom elektrolitu w każdym ogniwie. Powinien on zawierać się między znakami MIN i MAX, umieszczonymi na obudowie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce