Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Autobusy

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być […]

DevURL


Wymiana płynu hydraulicznego LHM

Wymiana płynu hydraulicznego LHM w centralnej instalacji hydraulicznej po przebiegu 30 000 km, a nastepnie co 40 000 km. W przypadku małych przebiegów rocznych należy wykonywać:

wymianę oleju w silniku i skrzynce biegów oraz smarowania — co najmniej raz w roku,

— demontaż i kontrolę nakładek hamulców tylnych — raz w roku, (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

— kontrolę układu elektrycznego — raz w roku,  wymianę płynu w instalacji hydraulicznej — co 2 lata.

Zestawienie materiałów eksploatacyjnych zatwierdzonych przez serwis techniczny firmy Citroen

Olej silnikowy

— fabryczny Total GTS 15W/40 (na cały sezon) lub Castrol GTX 20W/50 lub 15W/50,  Elf Sportigrade 20W/50, Mobil super IOW/50, Shell super 10W/50, Esso Unifio 15W/50,

— w klimacie bardzo zimnym — Total Altigrade GT IOW/30 lub Mobil Special łowno, Shell X-100 IOW/30,

— zamienniki krajowe — brak homologacji.

Olej do skrzynki biegów

– na cały sezon Total SAE 80 EP lub SAE 80W/85 EP lub Mobil GX 80, Shell Spirax EP 80.

— zamienniki krajowe — brak homologacji.

Płyn do układu chłodzenia

— Total Antigel lub Special Citroen (stężenie do „—1 50C” lub na specjalne zamówienie do „—30st. C).

Hyn hydrauliczny do instalacji hydraulicznej wysokiego ciśnienia

— Total LHM lub inne płyny hydrauliczne mineralne LHM o kolorze zielonym.

Smar stały

— Total Multis

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław