Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Następnie dokręcić filtr kluczem specjalnym Citroen 6002-T lub kluczem uniwersalnym do filtrów, o około 3/4 obrotu, momentem 11…15 N •m (ok. 1,1…1,5 kGm). Zbyt mocne dokręcenie filtru może spowodować jego deformację i w rezultacie brak szczelności. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Samochody Citroen CX mają poza klasycznym bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju w silniku, dodatkowy wskaźnik poziomu oleju uruchamiany przez kierowcę z wnętrza samochodu. W samochodach CX 2000, CX 2200 i CX 2400 jest to wskaźnik pneumatyczny, uruchamiany przez naciśnięcie specjalnego przycisku i odczyt poziomu na wskaźniku rurkowym.

W samochodach CX Athena i CX Reflex jest montowany wskaźnik elektryczny, uruchamiany automatycznie w chwili włączenia wyłącznika zapłonu, przed włączeniem rozrusznika (zasilany prądem ze wskaźnika „brak ciśnienia oleju w silniku).

W obu przypadkach pomiar poziomu oleju w silniku należy przeprowadzać tak jak przy pomiarze klasycznym, to znaczy przy unieruchomionym od kilku minut silniku i poziomym ustawieniu samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław