Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

DevURL


Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić.

Sprawdzenie oleju dokonuje sie po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Gdy spuszczanie oleju dobiega końca dobrze jest włączyć silnik na krótki okres. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Co 10000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku należy wymienić filtr olejowy odkręcając go od wspornika na kadłubie. Przed zamontowaniem nowego filtru należy nasmarować uszczelkę olejem silnikowym. Po dojściu uszczelki do podstawy dokręcić filtr 0 3/4 obrotu.

Regulacja luzu zaworów

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartość zgodnie z podanymi w charakterystyce technicznej.

Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności:

– wymontować filtr powietrza,

— zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,  wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałem korbowym.

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi sie w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane