Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

DevURL


Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Po zdjęciu koła z uszkodzonym ogumieniem, założyć koło zapasowe. Śruby trzeba przykręcać równomiernie na krzyż, tzn. po dokręceniu jednej śruby, jako następną dokręcić śrubę znajdującą się naprzeciwko. Nie należy jednak śrub dokręcać do oporu. Opuścić samochód i wyjąć podnośnik z gniazda. Dociągnąć ostatecznie śruby równomiernie na krzyż, po czym założyć kołpak koła. Ostatnią czynnością jest sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu wymienianego koła. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Opony mają ustaloną przez wytwórnię normę przebiegu, wyrażoną w kilometrach. Dla różnych rozmiarów i rodzajów opon normy przebiegu są różne. Przebiegi te mogą być jednak znacznie skrócone lub przedłużone w zależności od sposobu przechowywania, konserwacji i eksploatacji ogumienia.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław