Wymiana koła
W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)
Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Po zdjęciu koła z uszkodzonym ogumieniem, założyć koło zapasowe. Śruby trzeba przykręcać równomiernie na krzyż, tzn. po dokręceniu jednej śruby, jako następną dokręcić śrubę znajdującą się naprzeciwko. Nie należy jednak śrub dokręcać do oporu. Opuścić samochód i wyjąć podnośnik z gniazda. Dociągnąć ostatecznie śruby równomiernie na krzyż, po czym założyć kołpak koła. Ostatnią czynnością jest sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu wymienianego koła. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]
Opony mają ustaloną przez wytwórnię normę przebiegu, wyrażoną w kilometrach. Dla różnych rozmiarów i rodzajów opon normy przebiegu są różne. Przebiegi te mogą być jednak znacznie skrócone lub przedłużone w zależności od sposobu przechowywania, konserwacji i eksploatacji ogumienia.
Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław