Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania […]

DevURL


Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma głębokich rys. Jeżeli tarcza jest zużyta do głębokości 9 mm. to należy ją wymienić. Przed założeniem nowych klocków przesuwa się tłoczki możliwie najgłębiej do wnętrza cylindrów. Następnie należy założyć nowe klocki hamulcowe wstawić sworznie ze sprężynami oraz zamontować zawleczki i sprężyny. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Jeżeli klocki nie są zdejmowane w celu wymiany, to należy je oznaczyć, aby podczas montażu założyć je na pierwotne miejsce.

Po wymianie klocków nie jest potrzebne odpowietrzanie układu hamulcowego. Wystarczy nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby zaczął on prawidłowo działać. Układ hamulcowy należy odpowietrzyć tylko W przypadku rozbierania zacisku 1 lub w razie obecności powietrza w układzie. Do odpowietrzania służy odpowietrznik. [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Aby sprawdzić lub wymienić szczęki hamulcowe w bębnowych hamulcach, trzeba przede wszystkim zdjąć bęben hamulcowy. Po zdjęciu bębna hamulcowego trzeba sprawdzić jego powierzchnię roboczą oraz stan szczęk hamulcowych i ich okładzin ciernych. Jeżeli powierzchnia robocza bębna ma głębokie rysy lub jest zowalizowana, to bęben trzeba przetoczyć i przeszlifować w stacji obsługi. Szczęki hamulcowe należy wymienić, jeżeli:

— są one uszkodzone lub odkształcone w sposób uniemożliwiający równomierny docisk okładzin ciernych do bębna;

— grubość okładzin ciernych zmniejszy się do 2 mm. Szczęki można wymieniać tylko parami.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce