Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

DevURL


Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma głębokich rys. Jeżeli tarcza jest zużyta do głębokości 9 mm. to należy ją wymienić. Przed założeniem nowych klocków przesuwa się tłoczki możliwie najgłębiej do wnętrza cylindrów. Następnie należy założyć nowe klocki hamulcowe wstawić sworznie ze sprężynami oraz zamontować zawleczki i sprężyny. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Jeżeli klocki nie są zdejmowane w celu wymiany, to należy je oznaczyć, aby podczas montażu założyć je na pierwotne miejsce.

Po wymianie klocków nie jest potrzebne odpowietrzanie układu hamulcowego. Wystarczy nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby zaczął on prawidłowo działać. Układ hamulcowy należy odpowietrzyć tylko W przypadku rozbierania zacisku 1 lub w razie obecności powietrza w układzie. Do odpowietrzania służy odpowietrznik. [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Aby sprawdzić lub wymienić szczęki hamulcowe w bębnowych hamulcach, trzeba przede wszystkim zdjąć bęben hamulcowy. Po zdjęciu bębna hamulcowego trzeba sprawdzić jego powierzchnię roboczą oraz stan szczęk hamulcowych i ich okładzin ciernych. Jeżeli powierzchnia robocza bębna ma głębokie rysy lub jest zowalizowana, to bęben trzeba przetoczyć i przeszlifować w stacji obsługi. Szczęki hamulcowe należy wymienić, jeżeli:

— są one uszkodzone lub odkształcone w sposób uniemożliwiający równomierny docisk okładzin ciernych do bębna;

— grubość okładzin ciernych zmniejszy się do 2 mm. Szczęki można wymieniać tylko parami.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce