Sprawdzamy akumulator

Ostatnie morzy za okiem spowodowały że wiele osób miało problem z rozruchem auta. Szczególnie jeśli nie były używane każdego dnia i nie było garażowane. W przypadku braku rozruchu lub nawet niemożności otwarcia drzwi pierwsze podejrzenie pada na akumulator. Ale zanim kupimy nowy warto sprawdzić stary by niepotrzebnie nie narażać się na koszty. Czasem bowiem wystarczy […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania […]

Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny […]

DevURL


Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości.

Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki:

— wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów

Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia gumki i dokładniej wycierają szybę. Obie wycieraczki różnią się rozwiązaniem łączenia pióra z dźwignią, w związku z czym przy zakupie nowego pióra należy podać producenta wycieraczki. Zaleca się wymieniać pióro wycieraczki raz na rok, przed zimą. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [więcej w: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ]

Ustawienie świateł głównych

Sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ustawić samochód na płaskiej, poziomej nawierzchni. Uruchomić silnik i ustawić dźwignię regulacji prześwitu na pozycję prześwitu „szosa. Regulować światła przy pracującym silniku aby mieć pewność, że prześwit jest stale ten sam. Do regulacji świateł można użyć urządzenia optycznego lub ekranu kontrolnego. Po otwarciu pokrywy silnika uzyskuje się dostęp do 3 śrub regulacyjnych w każdym reflektorze. Śruba dolna służy do regulacji wysokości światła, dwie śruby boczne służą do regulacji kierunku. Każda zmiana w ustawieniu świateł głównych z obu stron, przy braku innych przyczyn (uderzenie itp.) wskazują na zmiane ustawienia prześwitu samochodu. Dlatego też w tym przypadku należy zacząć od kontroli prześwitu osi przedniej i tylnej, a dopiero po tym przystąpić do regulacji świateł.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy