Polecamy nasze Sejfy używane w atrakcyjnych cenach i doskonałej jakości
https://www.fleetcorp.pl/wypozyczalnia-samochodow-gdansk/
Kupujemy Astrę IV (J)

Astra to klasa kompaktowa, wiele koncernów stara się przedstawić jak najlepsza oferty w tej klasie bo może to zdecydować o przetrwaniu w tak trudnych czasach dla motoryzacji. Auta tej klasy sprzedaje się w setkach tysięcy, więc jest to dość łakomy kąsek. Opel a w szczególności Astra ma swoje spore grono zwolenników. Ale w dzisiejszych czasach […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na […]

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

DevURL


Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. (pasy napędowe; wały napędowe)

Oprócz tego okresowo należy sprawdzać stan przegubów, połączeń wielowypustowych i podpór wału. Wał nie może mieć śladów wgnieceń na powierzchni i nie powinien drgać podczas jazdy. Drgania wału, zwłaszcza w określonym zakresie prędkości obrotowych, świadczą o jego niewyważeniu. Uderzenia wału wyraźnie słyszalne podczas raptownego przyspieszania i hamowania świadczą o luzach w połączeniach wielowypustowych. Drgania wału mogą być także spowodowane poluzowaniem śrub wspornika. Dlatego też dokręcenie tych śrub powinno być również okresowo kontrolowane. [więcej w: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Obsługa mostu napędowego polega na sprawdzaniu, czy nie ma wycieków, dokręcaniu połączeń śrubowych oraz uzupełnianiu i wymianie oleju. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Do spuszczania oleju służy otwór zamknięty korkiem. Olej należy spuszczać po zakończeniu jazdy, gdy jest on rozgrzany. Wymiana oleju powinna odbywać się po przebiegu przewidzianym instrukcją obsługi, zwykle po 30 000, a nawet 50 000 km. Trzeba jednak pamiętać, że we współczesnych samochodach do mostów napędowych z przekładnią główną hipoidalną używa się specjalnych olejów przekładniowych.

W przekładniach głównych zespolonych ze skrzynką biegów jest stosowane bezpośrednie wyprowadzenie osi napędowych z obudowy przekładni głównej. W takich samochodach należy kontrolować szczelność osłon gumowych przegubów, które znajdują się obok obudowy przekładni. Jeżeli osłona jest rozbieralna, to użytkownik może ją w razie uszkodzenia wymienić we własnym zakresie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów