Mondeo 2

Jeśli jesteś posiadaczem auta, które zostało wyprodukowane w pierwszej fazie to pewnie nie jesteś za bardzo zadowolony ze swojego mondeo. Inaczej jest u właścicieli, którzy nabyli to auto całkiem niedawno, w ich modelach wyeliminowano i to znacznie większość wad i usterek Tym samym auto to stało się mniej awaryjne. Jakiś wkład całą sprawę z modeno […]

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi . Obliczyć dopuszczalne wzniesienie drogi o nawierzchni betonowej (I = O,O1) dla samochodu -marki Star 20 poruszającego się z jednostajną szybkością 50 km/godz. Dla szybkości 50 km/godz dla biegu IV otrzymujemy D = 0,035, czyli według f + i + k = 0,035 Ponieważ dla ruchu jednostajnego k = O, przeto […]

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na […]

DevURL


Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E lub wykręcanie końcówek z rury drążka — w celu zmniejszenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Podobne pomiary należy przeprowadzić w celu określenia pochylenia kół. Przy tym wymiar B powinien się różnić od wymiaru A 0 5,3… I I ,6 mm dla samochodu nieobciążonego i 3…9,5 mm dla samochodu obciążonego. [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Właściwe wartości kąta pochylenia zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce.

Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany środkami dostępnymi dla przeciętnego użytkownika pojazdu.

Pomiary zbieżności i pochylenia kół tylnych należy przeprowadzić w sposób podobny jak dla kół przednich.

Ustawienie zbieżności kół tylnych następuje przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych na jednej z dwu śrub mocujących wahacz do nadwozia. Natomiast zmianę kąta pochylenia koła tylnego uzyskuje się przez zmianę grubości podkładek regulacyjnych między dolnym mocowaniem amortyzatora i tulejkami wahaczy.

Co 30 000 km należy sprawdzić luz i hałaśliwość łożysk.

Co 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.

Co 5000 km zaleca sią sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu grubości bieżnika, minimalna dopuszczalna grubość bieżnika wynosi I mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. W przypadku nierównomiernego zużycia bieżnika należy zwrócić się do stacji obsługi w celu usunięcia przyczyny. W przypadku wymiany opony i po każdym demontażu należy wyważyć koło w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane