Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

DevURL


Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E lub wykręcanie końcówek z rury drążka — w celu zmniejszenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Podobne pomiary należy przeprowadzić w celu określenia pochylenia kół. Przy tym wymiar B powinien się różnić od wymiaru A 0 5,3… I I ,6 mm dla samochodu nieobciążonego i 3…9,5 mm dla samochodu obciążonego. [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Właściwe wartości kąta pochylenia zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce.

Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany środkami dostępnymi dla przeciętnego użytkownika pojazdu.

Pomiary zbieżności i pochylenia kół tylnych należy przeprowadzić w sposób podobny jak dla kół przednich.

Ustawienie zbieżności kół tylnych następuje przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych na jednej z dwu śrub mocujących wahacz do nadwozia. Natomiast zmianę kąta pochylenia koła tylnego uzyskuje się przez zmianę grubości podkładek regulacyjnych między dolnym mocowaniem amortyzatora i tulejkami wahaczy.

Co 30 000 km należy sprawdzić luz i hałaśliwość łożysk.

Co 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.

Co 5000 km zaleca sią sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu grubości bieżnika, minimalna dopuszczalna grubość bieżnika wynosi I mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. W przypadku nierównomiernego zużycia bieżnika należy zwrócić się do stacji obsługi w celu usunięcia przyczyny. W przypadku wymiany opony i po każdym demontażu należy wyważyć koło w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane