Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Układ hamulcowy

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Kontrola policyjna

Czy zastanawiałeś się kiedyś co może funkcjonariusze podczas kontroli drogowej? Jakie ma uprawnienia drogówka. W artykule tym postaramy się udzielić odpowiedzi na te pytania. Po pierwsze spokojnie po zatrzymaniu poczekajcie za kierownicą aż policjant podejdzie i poda powód kontroli. Po przedstawieniu się i podaniu stopnia policjant powinien nas poinformować o powodzie kontroli. Następnie może też […]

DevURL


Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę.

W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka regulacyjna oraz przeciwnakrętka zabezpieczająca znajdują się w pobliżu wyprzęgnika i są dostępne od spodu nadwozia. Tylko w nielicznych samochodach, np. Ford Granada, regulacja sprzęgła odbywa się samoczynnie za pomocą nieskomplikowanego urządzenia zębatkowego. (pasy napędowe; wały napędowe)

Wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła jest różna dla różnych samochodów i zawsze jest podawana w instrukcji obsługi. W razie braku instrukcji obsługi jałowy skok pedału sprzęgła można wyregulować na 30 mm. [hasła pokrewne: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego wyprzęgnika sprzęgła wykonuje się podobnie jak odpowietrzanie układu hamulcowego. Aby odpowietrzyć układ, trzeba przede wszystkim dokładnie oczyścić z zewnątrz wyprzęgnik sprzęgła, po czym uzupełnić płyn w zbiorniku pompy. Następnie na odpowietrznik wyprzęgnika założyć rurkę gumową (tę samą co do odpowietrzania hamulców) i zanurzyć ją w naczyniu szklanym o pojemności ok. 0,5 litra,  napełnionym do połowy płynem hamulcowym. Odkręcić nieco odpowietrznik, po czym naciskać i zwalniać pedał sprzęgła aż do chwili ustania wydostawania się pęcherzy powietrza z przewodu zanurzonego w naczyniu. Nacisnąć jeszcze raz na pedał i przytrzymując go w tym położeniu zakręcić odpowietrznik, po czym zdjąć z niego przewód, a na odpowietrznik założyć kapturek ochronny. Uzupełnić płyn w zbiorniku pompy sprzęgła.

Podczas odpowietrzania hydraulicznych układów wyprzęgników sprzęgieł należy pamiętać, że:

— w układach tych uzywa się tego samego płynu hamulcowego, co w układach hamulców hydraulicznych;

— naczynie z płynem powinno być tak umieszczone, aby koniec zanurzonej w nim rurki odpowietrzającej znajdował się wyżej niż odpowietrznik;

— nie wolno dopuścić do nadmiernego obniżenia poziomu płynu w zbiorniku pompy, gdyż mogłoby to spowodować ponowne zapowietrzenie układu; dlatego po wycieknięciu z układu ponad połowy szklanki płynu, należy płyn w zbiorniku uzupełnić do normalnego poziomu i dopiero potem przystąpić do dalszego odpowietrzania;

— po odpowietrzeniu układu należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować jałowy skok pedału sprzęgła.

Inne zauważone niedomagania sprzęgła, wymagające np. jego demontażu i naprawy, należy usuwać w stacji obsługi lub zakładzie naprawczym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice