Ustawienie świateł

Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

DevURL


Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę.

W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka regulacyjna oraz przeciwnakrętka zabezpieczająca znajdują się w pobliżu wyprzęgnika i są dostępne od spodu nadwozia. Tylko w nielicznych samochodach, np. Ford Granada, regulacja sprzęgła odbywa się samoczynnie za pomocą nieskomplikowanego urządzenia zębatkowego. (pasy napędowe; wały napędowe)

Wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła jest różna dla różnych samochodów i zawsze jest podawana w instrukcji obsługi. W razie braku instrukcji obsługi jałowy skok pedału sprzęgła można wyregulować na 30 mm. [hasła pokrewne: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego wyprzęgnika sprzęgła wykonuje się podobnie jak odpowietrzanie układu hamulcowego. Aby odpowietrzyć układ, trzeba przede wszystkim dokładnie oczyścić z zewnątrz wyprzęgnik sprzęgła, po czym uzupełnić płyn w zbiorniku pompy. Następnie na odpowietrznik wyprzęgnika założyć rurkę gumową (tę samą co do odpowietrzania hamulców) i zanurzyć ją w naczyniu szklanym o pojemności ok. 0,5 litra,  napełnionym do połowy płynem hamulcowym. Odkręcić nieco odpowietrznik, po czym naciskać i zwalniać pedał sprzęgła aż do chwili ustania wydostawania się pęcherzy powietrza z przewodu zanurzonego w naczyniu. Nacisnąć jeszcze raz na pedał i przytrzymując go w tym położeniu zakręcić odpowietrznik, po czym zdjąć z niego przewód, a na odpowietrznik założyć kapturek ochronny. Uzupełnić płyn w zbiorniku pompy sprzęgła.

Podczas odpowietrzania hydraulicznych układów wyprzęgników sprzęgieł należy pamiętać, że:

— w układach tych uzywa się tego samego płynu hamulcowego, co w układach hamulców hydraulicznych;

— naczynie z płynem powinno być tak umieszczone, aby koniec zanurzonej w nim rurki odpowietrzającej znajdował się wyżej niż odpowietrznik;

— nie wolno dopuścić do nadmiernego obniżenia poziomu płynu w zbiorniku pompy, gdyż mogłoby to spowodować ponowne zapowietrzenie układu; dlatego po wycieknięciu z układu ponad połowy szklanki płynu, należy płyn w zbiorniku uzupełnić do normalnego poziomu i dopiero potem przystąpić do dalszego odpowietrzania;

— po odpowietrzeniu układu należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować jałowy skok pedału sprzęgła.

Inne zauważone niedomagania sprzęgła, wymagające np. jego demontażu i naprawy, należy usuwać w stacji obsługi lub zakładzie naprawczym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice