Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów […]

DevURL


Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie,

— prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół,

— prawidłowe ustawienie kół,

— dobry ogólny stan techniczny samochodu,

— przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja),

— okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji,

— prawidłowy sposób przechowywania ogumienia,

— właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia,

— dopuszczalne obciążenie pojazdu podczas jazdy,

— umiarkowana prędkość jazdy, zwłaszcza podczas upałów, — prawidłowy sposób prowadzenia pojazdu.

Ciśnienie w ogumieniu powinno być utrzymywane zgodnie z zaleceniami Ciśnienie fabrycznej instrukcji obsługi. Bieżnik prawidłowo napompowanej opony w ogumieniu przylega do nawierzchni na całej szerokości swego czoła i zużywa się równomiernie. Jeżeli natomiast ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, to  środkowa część czoła bieżnika ulega wygięciu i nie dotyka nawierzchni, a obciążenie przenoszą jedynie krawędzie. W tym przypadku bieżnik ulega szybkiemu zużyciu, mimo że jego część środkowa jest nienaruszona. Natomiast gdy ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, z nawierzchnią współpracuje tylko środkowa część czoła bieżnika, przenosząc całe obciążenie. Bieżnik również dość szybko zużywa się, chociaż jego krawędzie nie zostają zdarte.

Szczególnie niekorzystny wpływ na trwałość ogumienia ma zbyt niskie ciśnienie, ponieważ opona ulega większym niż normalnie odkształceniom. Przegięcia boków opony powodują nagrzewanie ogumienia, a wskutek tego osłabienie spoistości osnowy i obniżenie wytrzymałości nitek kordu. Zdarza się często, że poszczególne nitki i pasma kordu oddzielają się i zaczynają trzeć o dętkę, powodując dalsze grzanie. W krańcowym przypadku może nastąpić rozdzielenie poszczególnych warstw lub odwarstwienie bieżnika od osnowy. Nie dopompowana opona może również przesunąć lub nawet obrócić się na obręczy, powodując wyrwanie zaworu z dętki. Zmniejszone ciśnienie w ogumieniu obniża wskaźniki eksploatacyjne pojazdu: nie osiąga się prędkości maksymalnej, wzrasta zużycie paliwa, utrudnione zostaje prowadzenie samochodu. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość