Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji. Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu: — bieg luzem (kilkadziesiąt sekund […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania […]

DevURL


Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej niż zalecone przez wytwórnię. Na przykład stosowane dotychczas świece o wartości cieplnej 240 zastępuje się świecami o wartości 225. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Jeżeli stosujemy zastępcze świece zapłonowe, a nie jesteśmy pewni ich wartości cieplnej, to należy dobierać świece raczej o nieco niższej, niż zbyt wysokiej wartości cieplnej. Jedynym bowiem ujemnym skutkiem doboru takiej świecy mogą być pojedyncze samozapłony mieszanki przy znamionowym obciążeniu silnika (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). Ponieważ jednak silnik rzadko pracuje z pełną mocą i prędkością obrotową, fakt ten nie ma istotnego znaczenia dla pracy silnika. Świece takie nie będą natomiast miały skłonności do zanieczyszczania się nagarem.

Właściwą wartość cieplną świecy można również dobierać doświadczalnie. Przed próbną jazdą należy uprzednio sprawdzić stan techniczny silnika i prawidłowo wyregulować moment zapłonu. W czasie próbnej jazdy zaleca się jechać ze średnią prędkością aż do ustalenia się właściwej temperatury silnika. Następnie należy zwiększyć prędkość obrotową silnika i wyłączyć zapłon przy całkowicie otwartej przepustnicy gaźnika. Jeżeli silnik nadal pracuje wskutek samozapłonów, oznacza to, że świece mają za małą wartość cieplną. Należy wówczas świece wymienić na inne, o większej wartości cieplnej, i powtórzyć próbę. Ostatecznie zaleca się użycie świec o najmniejszej wartości cieplnej, przy której jeszcze samozapłony nie występują.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice