Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Ustawienie świateł

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

DevURL


Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej niż zalecone przez wytwórnię. Na przykład stosowane dotychczas świece o wartości cieplnej 240 zastępuje się świecami o wartości 225. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Jeżeli stosujemy zastępcze świece zapłonowe, a nie jesteśmy pewni ich wartości cieplnej, to należy dobierać świece raczej o nieco niższej, niż zbyt wysokiej wartości cieplnej. Jedynym bowiem ujemnym skutkiem doboru takiej świecy mogą być pojedyncze samozapłony mieszanki przy znamionowym obciążeniu silnika (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). Ponieważ jednak silnik rzadko pracuje z pełną mocą i prędkością obrotową, fakt ten nie ma istotnego znaczenia dla pracy silnika. Świece takie nie będą natomiast miały skłonności do zanieczyszczania się nagarem.

Właściwą wartość cieplną świecy można również dobierać doświadczalnie. Przed próbną jazdą należy uprzednio sprawdzić stan techniczny silnika i prawidłowo wyregulować moment zapłonu. W czasie próbnej jazdy zaleca się jechać ze średnią prędkością aż do ustalenia się właściwej temperatury silnika. Następnie należy zwiększyć prędkość obrotową silnika i wyłączyć zapłon przy całkowicie otwartej przepustnicy gaźnika. Jeżeli silnik nadal pracuje wskutek samozapłonów, oznacza to, że świece mają za małą wartość cieplną. Należy wówczas świece wymienić na inne, o większej wartości cieplnej, i powtórzyć próbę. Ostatecznie zaleca się użycie świec o najmniejszej wartości cieplnej, przy której jeszcze samozapłony nie występują.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice