Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

DevURL


Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej niż zalecone przez wytwórnię. Na przykład stosowane dotychczas świece o wartości cieplnej 240 zastępuje się świecami o wartości 225. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Jeżeli stosujemy zastępcze świece zapłonowe, a nie jesteśmy pewni ich wartości cieplnej, to należy dobierać świece raczej o nieco niższej, niż zbyt wysokiej wartości cieplnej. Jedynym bowiem ujemnym skutkiem doboru takiej świecy mogą być pojedyncze samozapłony mieszanki przy znamionowym obciążeniu silnika (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). Ponieważ jednak silnik rzadko pracuje z pełną mocą i prędkością obrotową, fakt ten nie ma istotnego znaczenia dla pracy silnika. Świece takie nie będą natomiast miały skłonności do zanieczyszczania się nagarem.

Właściwą wartość cieplną świecy można również dobierać doświadczalnie. Przed próbną jazdą należy uprzednio sprawdzić stan techniczny silnika i prawidłowo wyregulować moment zapłonu. W czasie próbnej jazdy zaleca się jechać ze średnią prędkością aż do ustalenia się właściwej temperatury silnika. Następnie należy zwiększyć prędkość obrotową silnika i wyłączyć zapłon przy całkowicie otwartej przepustnicy gaźnika. Jeżeli silnik nadal pracuje wskutek samozapłonów, oznacza to, że świece mają za małą wartość cieplną. Należy wówczas świece wymienić na inne, o większej wartości cieplnej, i powtórzyć próbę. Ostatecznie zaleca się użycie świec o najmniejszej wartości cieplnej, przy której jeszcze samozapłony nie występują.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice