Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL

Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli odległość jest inna, należy przybliżyć elektrodę zewnętrzną do elektrody środkowej. Zaleca się wymianę świec co 10 000 km. [więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Ustawienie zapłonu

Co 1 5 000 km lub po demontażu rozdzielacza zapłonu lub wału rozrządu należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Przystępując do regulacji zapłonu należy wykonać następujące czynności:

– wykręcić świece zapłonowe (łatwiej obracać wałem korbowym);

— zdjąć kopułkę rozdzielacza; przekładnie zębate ; regały jezdne;

— wyregulować odstęp styków przerywacza;

— obracać wał korbowy w prawo, aż do początku suwu sprężania przez tłok pierwszego cylindra;

— włączyć lampkę kontrolną między zacisk cewki zapłonowej oznaczony „I a masę silnika, przekręcić włączenia zapłonu;

— zdjąć pokrywę gumową z wziernika, a następnie pokręcając dalej wał korbowy silnika obserwować we wzierniku na obudowie osłony sprzęgła przesuwanie się wieńca koła zamachowego, po ukazaniu się we wzierniku znaku „1” na kole zamachowym obracać dalej waf korbowy, aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej; jeśli lampka nie zaświeci się w chwili, kiedy znak „I ustawi się naprzeciw znaku „10 znajdującego się na krawędzi wziernika, doprowadzić do pokrycia się znaków „I i „10;

— zluzować nakrętkę śruby dwustronnej mocującej rozdzielacz, a następnie obracając lekko w jedną lub drugą stronę całym rozdzielaczem doprowadzić do granicznego punktu świecenia i gaśnięcia lampki kontrolnej;

— dokręcić silnie nakrętkę śruby mocującej rozdzielacz i po cofnięciu koła zamachowego skontrolować punkt zaświecenia lampki kontrolnej obracając w prawo wał korbowy;

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane