Sprężyny dociskające szczotki
Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny dopasować się kształtem do walcowej powierzchni komutatora. Po dotarciu szczotek i zdjęciu papieru ściernego komutator należy przedmuchać sprężonym powietrzem. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]
W razie zacinania się szczotek w szczotkotrzymaczach, należy je wyjąć i przemyć nieetylizowaną benzyną. Przemywa się zarówno szczotki, jak i ich szczotkotrzymacze. Po oczyszczeniu i osuszeniu szczotki należy założyć na poprzednie miejsca. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)
Okresowo należy sprawdzać sprężyny dociskające szczotki. Aby sprawdzić siłę docisku sprężyny, trzeba odciągnąć sprężynę dociskającą szczotki i zmierzyć dynamometrem siłę sprężyny. Jeżeli siła sprężyny jest o 40% mniejsza od siły wskazanej przez wytwórnię rozrusznika, to taką sprężynę należy bezwzględnie wymienić.
W celu oczyszczenia i nasmarowania urządzenia sprzęgającego należy odłączyć wszystkie przewody od zacisków rozrusznika, po czym wymontować rozrusznik z samochodu. Ruchome części urządzenia sprzęgającego, jak: wałek wirnika z wielowypustem, tuleję prowadzącą, tuleję z zabierakiem, zębnik i oś dźwigni włączającej należy wymyć dokładnie w nafcie lub w nieetylizowanej benzynie i wytrzeć do sucha. Zęby zębnika trzeba pokryć cienką warstwą smaru stałego, natomiast pozostałe części nasmarować olejem silnikowym. Po złożeniu należy sprawdzić działanie urządzenia sprzęgającego.
Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice