Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty […]

Kupujemy Astrę IV (J)

Astra to klasa kompaktowa, wiele koncernów stara się przedstawić jak najlepsza oferty w tej klasie bo może to zdecydować o przetrwaniu w tak trudnych czasach dla motoryzacji. Auta tej klasy sprzedaje się w setkach tysięcy, więc jest to dość łakomy kąsek. Opel a w szczególności Astra ma swoje spore grono zwolenników. Ale w dzisiejszych czasach […]

Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to […]

DevURL


Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny dopasować się kształtem do walcowej powierzchni komutatora. Po dotarciu szczotek i zdjęciu papieru ściernego komutator należy przedmuchać sprężonym powietrzem. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

W razie zacinania się szczotek w szczotkotrzymaczach, należy je wyjąć i przemyć nieetylizowaną benzyną. Przemywa się zarówno szczotki, jak i ich szczotkotrzymacze. Po oczyszczeniu i osuszeniu szczotki należy założyć na poprzednie miejsca. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Okresowo należy sprawdzać sprężyny dociskające szczotki. Aby sprawdzić siłę docisku sprężyny, trzeba odciągnąć sprężynę dociskającą szczotki i zmierzyć dynamometrem siłę sprężyny. Jeżeli siła sprężyny jest o 40% mniejsza od siły wskazanej przez wytwórnię rozrusznika, to taką sprężynę należy bezwzględnie wymienić.

W celu oczyszczenia i nasmarowania urządzenia sprzęgającego należy odłączyć wszystkie przewody od zacisków rozrusznika, po czym wymontować rozrusznik z samochodu. Ruchome części urządzenia sprzęgającego, jak: wałek wirnika z wielowypustem, tuleję prowadzącą, tuleję z zabierakiem, zębnik i oś dźwigni włączającej należy wymyć dokładnie w nafcie lub w nieetylizowanej benzynie i wytrzeć do sucha. Zęby zębnika trzeba pokryć cienką warstwą smaru stałego, natomiast pozostałe części nasmarować olejem silnikowym. Po złożeniu należy sprawdzić działanie urządzenia sprzęgającego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice