Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Kupujemy Astrę IV (J)

Astra to klasa kompaktowa, wiele koncernów stara się przedstawić jak najlepsza oferty w tej klasie bo może to zdecydować o przetrwaniu w tak trudnych czasach dla motoryzacji. Auta tej klasy sprzedaje się w setkach tysięcy, więc jest to dość łakomy kąsek. Opel a w szczególności Astra ma swoje spore grono zwolenników. Ale w dzisiejszych czasach […]

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

DevURL


Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny dopasować się kształtem do walcowej powierzchni komutatora. Po dotarciu szczotek i zdjęciu papieru ściernego komutator należy przedmuchać sprężonym powietrzem. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

W razie zacinania się szczotek w szczotkotrzymaczach, należy je wyjąć i przemyć nieetylizowaną benzyną. Przemywa się zarówno szczotki, jak i ich szczotkotrzymacze. Po oczyszczeniu i osuszeniu szczotki należy założyć na poprzednie miejsca. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Okresowo należy sprawdzać sprężyny dociskające szczotki. Aby sprawdzić siłę docisku sprężyny, trzeba odciągnąć sprężynę dociskającą szczotki i zmierzyć dynamometrem siłę sprężyny. Jeżeli siła sprężyny jest o 40% mniejsza od siły wskazanej przez wytwórnię rozrusznika, to taką sprężynę należy bezwzględnie wymienić.

W celu oczyszczenia i nasmarowania urządzenia sprzęgającego należy odłączyć wszystkie przewody od zacisków rozrusznika, po czym wymontować rozrusznik z samochodu. Ruchome części urządzenia sprzęgającego, jak: wałek wirnika z wielowypustem, tuleję prowadzącą, tuleję z zabierakiem, zębnik i oś dźwigni włączającej należy wymyć dokładnie w nafcie lub w nieetylizowanej benzynie i wytrzeć do sucha. Zęby zębnika trzeba pokryć cienką warstwą smaru stałego, natomiast pozostałe części nasmarować olejem silnikowym. Po złożeniu należy sprawdzić działanie urządzenia sprzęgającego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice