Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

Pasek zębaty napędu rozrządu

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

DevURL


Sprawdzamy akumulator

Ostatnie morzy za okiem spowodowały że wiele osób miało problem z rozruchem auta. Szczególnie jeśli nie były używane każdego dnia i nie było garażowane. W przypadku braku rozruchu lub nawet niemożności otwarcia drzwi pierwsze podejrzenie pada na akumulator. Ale zanim kupimy nowy warto sprawdzić stary by niepotrzebnie nie narażać się na koszty. Czasem bowiem wystarczy zwykłe ładowanie a czasem poprzez użycie prostownika z funkcją odsiarczania płyt. Szczególnie jeśli zdarzyło się to po raz pierwszy. Pierwszą czynnością jaką powinniśmy wykonać jest sprawdzenie czy nasz akumulator jest w ogóle ładowany. W tym celu sprawdzamy napięcie przy pracującym silniku, jeśli nie jest niższe jak 13,5V to wszystko w porządku. Jeśli jest przeciwnie to mamy problem z ładowaniem a podejrzanym jest tu alternator. Ważne jest też by klemy były czyste i dokręcone. Jeśli jest taka możliwość to sprawdźmy poziom elektrolitu. Jeśli płyty wystają ponad powierzchnię płynu to dolejmy wody deminarelizowanej i naładujmy akumulator. Jeśli to wszystko zawiedzie to trzeba też sprawdzić czy nie ubywa w aucie prądu np. poprzez złe odłączenie alarmu. Może też gdzieś być zwarcie. Ale to już zadania dla elektryka.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: