Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3
Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa przystosowana do przewożenia różnych ładunków o konsystencji stałej, luzem lub w opakowaniu. Przy stałym połączeniu z podwoziem skrzynie ładunkowe wykonane są przeważnie z drzewa, czasami z blachy stalowej. Dla ułatwienia rozładowania, zwłaszcza materiałów sypkich, tylna ściana boczna, bądź też tylko tylna ściana skrzyni są otwierane. Ściany te, zwłaszcza boczne, mają gniazda do wstawiania ścianek podwyższających pojemność skrzyni samochodu przy przewożeniu lekkich materiałów o dużej objętości. Gniaz da te umożliwiają również zakładanie kabłąków w celni pokrycia skrzyni brezentem. Samochody ciężarowe – wywrotki Spośród samochodów samowyładowczych najczęściej są stosowane samochody IG skrzyniach przechylanych. Skrzynie przechylane zwane wywrotkami wykonane są z blachy stalowej usztywnionej kształtownikami. [przypisy: autostorczyk, audi wrocław, otomoto siedlce ]
Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław autostorczyk otomoto siedlce