Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Dane techniczne

POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy […]

DevURL


Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem.

Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków spustowych oleju 35…45 N • m kGm).

Należy zwracać szczególną uwagę na zabezpieczenie skrzynki biegów przed przedostawaniem się wody, która powoduje korozję i zużycie przedwczesne synchronizatorów. Woda może dostawać się do skrzynki przez wyjście napędu linki szybkościomierza lub przez uszkodzony korek odpowietrzający. Linka szybkościomierza jest uszczelniona za pomocą podkładki gumowej, której stan należy kontrolować. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [patrz też: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Półosie napędowe

Przeguby półosi napędowych sa smarowane fabrycznie smarem stałym i osłonięte mieszkami gumowymi. Wszelkie ślady smarurna zewnątrz osłony gumowej przegubu mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i narażeniu przegubu, a zarazem całej półosi na uszkodzenie, powodowane przez dostającą się przez osłonę wodę. W tym przypadku należy niezwłocznie wymienić osłonę gumową na nową, wymieniając przy tym smar na nowy (bez mycia przegubu wewnątrz).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość