Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Nowe Audi A4

Nowa wersja tego auta można powiedzieć, że została zbudowana od podstaw. Nie ma ona nic wspólnego z generacją B8. Z zewnątrz nie widać jakiś oszałamiających nowości za to w środku natychmiast rzucają się one w oczy. Jeśli chodzi o kokpit to przypomina on ten z Audi Q7, znajduje się w nim MMI, czyli system infomacyjno […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany […]

DevURL


Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem.

Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków spustowych oleju 35…45 N • m kGm).

Należy zwracać szczególną uwagę na zabezpieczenie skrzynki biegów przed przedostawaniem się wody, która powoduje korozję i zużycie przedwczesne synchronizatorów. Woda może dostawać się do skrzynki przez wyjście napędu linki szybkościomierza lub przez uszkodzony korek odpowietrzający. Linka szybkościomierza jest uszczelniona za pomocą podkładki gumowej, której stan należy kontrolować. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [patrz też: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Półosie napędowe

Przeguby półosi napędowych sa smarowane fabrycznie smarem stałym i osłonięte mieszkami gumowymi. Wszelkie ślady smarurna zewnątrz osłony gumowej przegubu mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i narażeniu przegubu, a zarazem całej półosi na uszkodzenie, powodowane przez dostającą się przez osłonę wodę. W tym przypadku należy niezwłocznie wymienić osłonę gumową na nową, wymieniając przy tym smar na nowy (bez mycia przegubu wewnątrz).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość