Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

Ustawienie świateł

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy […]

DevURL


Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków.

Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić takim samym gatunkiem, jaki znajduje się w skrzynce biegów. (pasy napędowe; wały napędowe)

Olej należy wymieniać w skrzynce biegów po przebiegu zgodnym z ząleceniami fabrycznej instrukcji obsługi, a w razie braku instrukcji — zgodnie z „Tabelą polecającą CPN, zależnie od stosowanego gatunku oleju. We współczesnych samochodach zaleca się wymianę oleju zwykle po przebiegu 30 000 lub 50 000 km. [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy skrzynka biegów jest jeszcze ciepła. Całkowite ścieknięcie oleju trwa nie mniej niż 5 min. Gdy olej przestanie wyciekać, korek spustowy I należy wkręcić. Świeży olej wlewa się przez otwór w bocznej ściance skrzynki biegów, po wykręceniu korka 2. Olej należy wlewać tak długo, aż zacznie on wypływać z otworu, po czym zakręcić otwór korkiem.

W samochodach z przednim napędem skrzynka biegów jest zespolona z przekładnią główną. W takich samochodach olej wlewany do skrzynki biegów napełnia również obudowę przekładni głównej.

Jeżeli dźwignia zmiany biegów jest osadzona bezpośrednio nad skrzynką biegów, jak w większości współczesnych samochodów, to wystarczy okresowa kontrola czystości i smarowanie przegubu znajdującego się pod gumową osłona. Instrukcje obsługi wielu samochodów nie przewidują smarowania, gdyż są to przeguby bezsmarowe.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów