Chciałbyś kupić wycieraczki samochodowe a nie wiesz jakie? Sprawdź mój artykuł

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu występują jeszcze siły pionowe ssania. Siły te powstają wskutek rozrzedzenia powietrza poza oponą. Powstają tam również wiry powietrzne, wynikające z dużych szybkości samochodu. Przez siły ssania zostają wyssane cząsteczki nawierzchni drogowej. Przy znacznych szybkościach pojazdów na obręczach stalowych zniszczenie nawierzchni byłoby jeszcze większe, gdyż dołączyłoby się jeszcze działanie dynamiczne uderzeń kół o nierówności nawierzchni. O działaniu pojazdu samochodowego na nawierzchnię, jak wykazują badania decyduje typ pojazdu, a przede wszystkim rod zaj ogumienia. Jako wyniki badań i doświadczeń ustalono, że najbardziej niszczą nawierzchnię przy ruchu samochodowym tzw. masywy, tj. obręcze kół z pełnej gumy. Obręcze takie powinny być usunięte z użytku na nawierzchniach ulepszonych. Najlepsze natomiast są opony wypełnione powietrzem pneumatyki i to przede wszystkim niskiego ciśnienia. [patrz też: inchcape używane, alegro osobowe, serwis audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe inchcape używane serwis audi wrocław