Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx […]

DevURL


Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności samochodu na nawierzchni drogowej. Im bliżej nawierzchni drogi jest położony środek ciężkości samochodu, tym pewniej leży wóz na trasie. Czasami korzystne położenie środka ciężkości samochodu osobowego osiąga się, między innymi, przez stosowanie napędu na przednią oś. Praktycznie położenie środka ciężkości samochodu waha się w granicach 0,60 – 0,70 m ponad powierzchnią drogi. Rodzaj ogumienia ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa poruszania się samochodu po drodze jak również dla nawierzchni drogowej ze wzglę du na jej niszczenie przez ruch samochodowy. Najbardziej rozpowszechnionym rodzajem ogumienia jest ogumienie opon powietrznych (pneumatycznych), nadających się do wszelkiego rodzaju pojazdów samochodowych, jak również i do wozów konnych. Ze względu na nawierzchnię drogi najbardziej nadaje się ogumienie niskiego ciśnienia (1,5 – 4,5 atmosfer), jako najlepiej amortyzujące nierówności nawierzchni drogi. Opony powietrzne są czułe na wzrost temperatury, której zwiększenie następuje wskutek znacznych szybkości ruchu pod dużym obciążeniem. Z tego powodu zarówno ciśnienie ogumienia, jak i dopuszczalne obciążenie samochodu (zwłaszcza przy samochodach ciężarowych) powinno się utrzymywać w pewnych praktycznie dopuszczalnych granicach. [hasła pokrewne: otomoto starogard gdański, otomoto zamość, audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański otomoto zamość