Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Opór bezwladnosci

Obliczenie pociagów drogowych

DevURL


Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności samochodu na nawierzchni drogowej. Im bliżej nawierzchni drogi jest położony środek ciężkości samochodu, tym pewniej leży wóz na trasie. Czasami korzystne położenie środka ciężkości samochodu osobowego osiąga się, między innymi, przez stosowanie napędu na przednią oś. Praktycznie położenie środka ciężkości samochodu waha się w granicach 0,60 – 0,70 m ponad powierzchnią drogi. Rodzaj ogumienia ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa poruszania się samochodu po drodze jak również dla nawierzchni drogowej ze wzglę du na jej niszczenie przez ruch samochodowy. Najbardziej rozpowszechnionym rodzajem ogumienia jest ogumienie opon powietrznych (pneumatycznych), nadających się do wszelkiego rodzaju pojazdów samochodowych, jak również i do wozów konnych. Ze względu na nawierzchnię drogi najbardziej nadaje się ogumienie niskiego ciśnienia (1,5 – 4,5 atmosfer), jako najlepiej amortyzujące nierówności nawierzchni drogi. Opony powietrzne są czułe na wzrost temperatury, której zwiększenie następuje wskutek znacznych szybkości ruchu pod dużym obciążeniem. Z tego powodu zarówno ciśnienie ogumienia, jak i dopuszczalne obciążenie samochodu (zwłaszcza przy samochodach ciężarowych) powinno się utrzymywać w pewnych praktycznie dopuszczalnych granicach. [hasła pokrewne: otomoto starogard gdański, otomoto zamość, audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański otomoto zamość