Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

DevURL


Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności samochodu na nawierzchni drogowej. Im bliżej nawierzchni drogi jest położony środek ciężkości samochodu, tym pewniej leży wóz na trasie. Czasami korzystne położenie środka ciężkości samochodu osobowego osiąga się, między innymi, przez stosowanie napędu na przednią oś. Praktycznie położenie środka ciężkości samochodu waha się w granicach 0,60 – 0,70 m ponad powierzchnią drogi. Rodzaj ogumienia ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa poruszania się samochodu po drodze jak również dla nawierzchni drogowej ze wzglę du na jej niszczenie przez ruch samochodowy. Najbardziej rozpowszechnionym rodzajem ogumienia jest ogumienie opon powietrznych (pneumatycznych), nadających się do wszelkiego rodzaju pojazdów samochodowych, jak również i do wozów konnych. Ze względu na nawierzchnię drogi najbardziej nadaje się ogumienie niskiego ciśnienia (1,5 – 4,5 atmosfer), jako najlepiej amortyzujące nierówności nawierzchni drogi. Opony powietrzne są czułe na wzrost temperatury, której zwiększenie następuje wskutek znacznych szybkości ruchu pod dużym obciążeniem. Z tego powodu zarówno ciśnienie ogumienia, jak i dopuszczalne obciążenie samochodu (zwłaszcza przy samochodach ciężarowych) powinno się utrzymywać w pewnych praktycznie dopuszczalnych granicach. [hasła pokrewne: otomoto starogard gdański, otomoto zamość, audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański otomoto zamość