Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

DevURL


Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. A.60421 wymienić płytkę regulacyjną. W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i popychacz po czym obrócić go do przodu samochodu, aż do oparcia się o krawędź skrzynki. Podważyć przez kanałek, wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ja. Przesunięcie popychacza do dołu, bez użycia przyrządu A.60421 można uzyskać przez naciśnięcie np. prętem miedzianym lub mosiężnym (aby nie uszkodzić popychacza) na krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płytki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmierzonego luzu zaworu dobrać nową płytkę regulacyjną o żądanej grubości. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ] Następnie zamontować płytkę do popychacza i sprawdzić czy płytka obraca się swobodnie w popychaczu. Wyjąć przyrząd A.60421 , zmierzyć ponownie luz zaworu i sprawdzić, czy popychacz obraca się swobodnie w skrzynce głowicy. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) Płytki regulacyjne występują jako części zamienne o grubościach 3,60…4,70 mm, ze stopniowaniem grubości co 0,05 mm. Po skontrolowaniu luzu zaworów należy wkręcić świece, zamontować pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika i filtr powietrza.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane