Regulacja luzu zaworów
Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. A.60421 wymienić płytkę regulacyjną. W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i popychacz po czym obrócić go do przodu samochodu, aż do oparcia się o krawędź skrzynki. Podważyć przez kanałek, wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ja. Przesunięcie popychacza do dołu, bez użycia przyrządu A.60421 można uzyskać przez naciśnięcie np. prętem miedzianym lub mosiężnym (aby nie uszkodzić popychacza) na krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płytki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmierzonego luzu zaworu dobrać nową płytkę regulacyjną o żądanej grubości. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ] Następnie zamontować płytkę do popychacza i sprawdzić czy płytka obraca się swobodnie w popychaczu. Wyjąć przyrząd A.60421 , zmierzyć ponownie luz zaworu i sprawdzić, czy popychacz obraca się swobodnie w skrzynce głowicy. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) Płytki regulacyjne występują jako części zamienne o grubościach 3,60…4,70 mm, ze stopniowaniem grubości co 0,05 mm. Po skontrolowaniu luzu zaworów należy wkręcić świece, zamontować pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika i filtr powietrza.
Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane