Regulacja hamulca ręcznego
Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy:
— ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym,
— zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę,
— zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki,
— wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja),
— sprawdzić działanie hamulca ręcznego. (przekładnie zębate i regały jezdne) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]
Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu hamulca o trzy lub cztery zęby segmentu zostaje zahamowany.
Amortyzatory hydrauliczne
W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi.
Osłony gumowe wahaczy i drążków kierowniczych
Co 5000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzić stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wypieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).
Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.
Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT-4S3.
Co 15 000 km należy sprawdzić luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu
Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane