Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

Kontrola układu hamulcowego

Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

DevURL


Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy:

— ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym,

— zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę,

— zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki,

— wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja),

— sprawdzić działanie hamulca ręcznego. (przekładnie zębate i regały jezdne) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu hamulca o trzy lub cztery zęby segmentu zostaje zahamowany.

Amortyzatory hydrauliczne

W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi.

Osłony gumowe wahaczy i drążków kierowniczych

Co 5000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzić stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wypieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).

Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.

Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT-4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzić luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane