Układ hamulcowy

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

DevURL


Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy:

— ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym,

— zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę,

— zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki,

— wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja),

— sprawdzić działanie hamulca ręcznego. (przekładnie zębate i regały jezdne) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu hamulca o trzy lub cztery zęby segmentu zostaje zahamowany.

Amortyzatory hydrauliczne

W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi.

Osłony gumowe wahaczy i drążków kierowniczych

Co 5000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzić stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wypieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).

Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.

Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT-4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzić luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane