Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Ustawienie świateł

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

DevURL


Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu wspomnę że regeneracja markowego rozrusznika czy alternatora to dużo trwalsze rozwiązanie niż zakup azjatyckiego zamiennika. Gdyby ktoś chciał się podjąć regeneracji alternatora to jest to jak najbardziej możliwe we własnym zakresie. Większość części jakie będą nam potrzebne zakupimy bez większych problemów a i ich wymiana nie wymaga jakiś specjalnych zdolności manualnych. Musisz tylko wiedzieć że zejść Ci się może cały dzień, a mechanik zrobi to w pół godziny. W alternatorze psują się głównie elementy elektryczne. W rozruszniku równie często mechaniczne. Ma to miejsce szczególnie wtedy gdy rozrusznik jest używany do momentu gdy już z trudem obraca silnikiem. Najczęściej psują się tuleje, łożyska, koła zębate. Pewniakiem jest tez zespół sprzęgający który często nazywa się bendiksem.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: