Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

Zakup auta

Dzisiaj, niemalże każda osoba jest w stanie dopasować pod siebie odpowiedni model samochodu. Mamy naprawdę całą masę możliwości do wyboru, bez względu na to, co lubimy. Osoby nieco bardziej wybredne sprowadzają sobie auta zza granicy. Mało tego, znane koncerny samochodowe co rusz produkuję nowe typu znanych aut, nieraz coraz to bardziej luksusowe wersje. Starsze typy […]

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

DevURL


Przygotowanie do długotwałego postoju

Zakres czynności konserwacyjnych w takim przypadku jest następujacy:

— dokładnie umyć cały samochód, następnie wytrzeć do sucha całe nadwozie i osuszyć jego spód;

— powierzchnię nadwozia zakonserwować pastą lub płynem woskowym; — części chromowane zakonserwować bezkwasową wazeliną, bezbarwnym lakierem lub Chronizolem; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny

— zabezpieczyć płytę podłogową oraz wewnętrzne powierzchnie poszycia nadwozia krajowym preparatem Bitex lub zagranicznym Tectyl;

— wnętrza przekrojów zamkniętych nadwozia pokryć natryskowo preparatem Fluidol; [podobne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— zdjąć wycieraczki, a pod ich ramiona podłożyć kawałki korka, gumy lub miękkiego drewna;

— wnętrze nadwozia dokładnie oczyścić i nakryć siedzenia;

— uruchomić i zagrzać silnik, po czym wyłączyć go i spuścić olej z układu smarowania; dokręcić korek spustowy;

— spuścić z układu chłodzenia ciecz chłodzącą;

— wlać do cylindrów po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (takiego samego, jaki był w misce olejowej) przez otwory świec, obracając przy tym wał korbowy rozrusznikiem w celu rozprowadzenia oleju po ściankach cylindrów; — zastąpić świece zapłonowe drewnianymi kołkami, co umożliwi uniknięcie korozji na gwincie i w pobliżu komory spalania;

— nasmarować wszystkie punkty podane w tablicy smarowania;

— olej w zespołach napędowych można pozostawić, jeżeli nie był on użytkowany ponad przewidzianą normę;

— zdjąć pasek klinowy napędu alternatora i po umyciu wodą ciepłą z mydłem przechować we wnętrzu nadwozia;

— zlać paliwo z gaźnika i pompy paliwa; napełnić zbiornik paliwem do pełna w celu uniknięcia korozji wewnętrznych powierzchni ścianek;

— owinąć szczelnie wlot filtru powietrza i wylot rury wydechowej;

— sprawdzić i wytrzeć do sucha wszystkie dostępne przewody instalacji elektrycznej;

— naładować akumulator do pełnej pojemności, oczyścić jego czopy biegunowe i łączniki międzyogniwowe, po czym pokryć je cienką warstwą wazeliny bezkwasowej; jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej OO C; należy wyjąć akumulator z samochodu i przechować go w ciepłym pomieszczeniu;  wymontować z samochodu odbiornik radiowy wraz z zasilaczem i głośnikiem, a następnie umieścić w suchym i ciepłym pomieszczeniu (jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej 5 0C);

— podnieść samochód i oprzeć na podpórkach przynajmniej w czterech punktach spód nadwozia, aby koła znalazły się ok. 10 cm nad powierzchnią podłogi, a elementy zawieszenia zostały odciążone;

— opuścić nieco przynajmniej jedną szybę w oknie samochodu, aby umożliwić krążenie powietrza we wnętrzu nadwozia;

— narzędzia oczyścić, a następnie nasmarować smarem konserwacyjnym i owinąć w przetłuszczony papier pergaminowy.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów