Przeglądy okresowe

Przegląd co 7500 km Wymiana oleju w silniku. Zdemontować nakładki hamulców tarczowych tylnych, oczyścić nakładki i miejsca ich zamocowania, wymienić nakładki w miare potrzeby i sprawdzić grubość tarcz hamulcowych tylnych. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] płynu LHM, — poziom oleju w skrzynce biegów, poziom elektrolitu w akumulatorze, poziom płynu w układzie chłodzenia, […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

DevURL


Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej instrukcji obsługi.

Po naprawie dętki, a zwłaszcza opony, konieczne jest wyważenie koła. Większość instrukcji obsługi zaleca również co 10 000 km kontrolę wyważenia kół. Jest to szczególnie ważne dla przednich kół, gdyż dzięki prawidłowemu wyważeniu kół zapobiega się przedwczesnemu zużyciu opon oraz poszczególnych części układu kierowniczego. [podobne: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Koła można prawidłowo wyważyć statycznie i dynamicznie jedynie przy użyciu wyważarki. Natomiast samo stwierdzenie niewyważenia statycznego nie przedstawia większej trudności. Należy podnieść samochód, aby koło mogło się zupełnie swobodnie obracać. Następnie wprawiając w ruch obrotowy koła trzeba sprawdzić, czy zatrzymuje się ono w różnych położeniach, czy też stale w tym samym położeniu. Jeżeli koło za każdym razem zatrzymuje się w tym samym położeniu, to jest ono niewyważone statycznie. Ta część koła, która ustawia się za każdym razem w najniższym położeniu, jest najcięzsza. Do wyważenia statycznego i dynamicznego koła służą specjalne ciężarki.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław