Kontrola policyjna

Czy zastanawiałeś się kiedyś co może funkcjonariusze podczas kontroli drogowej? Jakie ma uprawnienia drogówka. W artykule tym postaramy się udzielić odpowiedzi na te pytania. Po pierwsze spokojnie po zatrzymaniu poczekajcie za kierownicą aż policjant podejdzie i poda powód kontroli. Po przedstawieniu się i podaniu stopnia policjant powinien nas poinformować o powodzie kontroli. Następnie może też […]

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) […]

Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty […]

DevURL


Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany położenia koła kierownicy przy jeździe na wprost, skontrolować dokręcenie przekładni kierowniczej do poprzeczki przedniego zawieszenia (4 śruby).

Wszelkie naprawy układu kierowniczego ze wspomaganiem wymagają wysokich kwalifikacji, ze względu na całkowicie nietypowa budowę układu. Naprawy te należy przeprowadzać tylko w autoryzowanych stacjach obsługi. W przypadku uszkodzenia wspomagania układu kierowniczego, układ mechaniczny działa bez zmian, tylko siła wymagana do obracania kołem kierownicy jest dużo większa. (haki holownicze, koło zębate) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Odłaczanie akumulatora

Odłączanie akumulatora należy zawsze rozpocząć od odłączania bieguna „—, połączonego z masą. Uzupełniać elektrolit dolewając wodę destylowaną do poziomu I …2 cm powyżej górnej krawędzi płyt. Nie odłączać akumulatora, gdy silnik pracuje, gdyż grozi to uszkodzeniem alternatora. Nie ładować akumulatora zamontowanego w samochodzie bez odłączenia obu przewodów od biegunów „— i w przypadku unieruchomienia samochodu na dłuższy czas odłączyć akumulator i doładowywać akumulator raz na miesiąc.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość