Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx […]

DevURL


Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany położenia koła kierownicy przy jeździe na wprost, skontrolować dokręcenie przekładni kierowniczej do poprzeczki przedniego zawieszenia (4 śruby).

Wszelkie naprawy układu kierowniczego ze wspomaganiem wymagają wysokich kwalifikacji, ze względu na całkowicie nietypowa budowę układu. Naprawy te należy przeprowadzać tylko w autoryzowanych stacjach obsługi. W przypadku uszkodzenia wspomagania układu kierowniczego, układ mechaniczny działa bez zmian, tylko siła wymagana do obracania kołem kierownicy jest dużo większa. (haki holownicze, koło zębate) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Odłaczanie akumulatora

Odłączanie akumulatora należy zawsze rozpocząć od odłączania bieguna „—, połączonego z masą. Uzupełniać elektrolit dolewając wodę destylowaną do poziomu I …2 cm powyżej górnej krawędzi płyt. Nie odłączać akumulatora, gdy silnik pracuje, gdyż grozi to uszkodzeniem alternatora. Nie ładować akumulatora zamontowanego w samochodzie bez odłączenia obu przewodów od biegunów „— i w przypadku unieruchomienia samochodu na dłuższy czas odłączyć akumulator i doładowywać akumulator raz na miesiąc.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość