Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę. W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka […]

Ustawienie świateł

Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

DevURL


Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

W razie przechowywania samochodu dłużej niż trzy zimowe miesiące, zalecana jest jego okresowa obsługa. Raz na dwa miesiące należy wykonać następujące czynności:

— doładować akumulator prądem 0,1 pojemności znamionowej aż do wystąpienia oznak pełnego naładowania;

— obejrzeć samochód z zewnątrz, a miejsca, w których pojawiła się korozja, oczyścić i pomalować lub pokryć bezkwasową wazeliną; jeżeli korozja wystąpiła na częściach chromowanych, należy je oczyścić i pokryć bezbarwnym lakierem;

— wlać do każdego cylindra po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (tego samego gatunku, który był używany do układu smarowania), a następnie obrócić kilkanaście razy wał korbowy; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— obrócić kilka razy przednie i tylne koła samochodu;

— użyty do konserwacji powierzchni nie malowanych smar stały lub olej usunąć i nałożyć świeżą warstwę.

— obejrzeć dokładnie ogumienie i w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń oddać je do naprawy; obniżyć ciśnienie do 1/3 ciśnienia nominalnego;

— z tarcz kół usunąć korozję i miejsca te pokryć farbą antykorozyjną;  poluzować hamulec ręczny, a dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu biegu luzem (neutralnym);

Przed przystąpieniem do użytkowania samochodu należy wykonać kolejno następujące czynności:

— napompować ogumienie do przepisowego ciśnienia;

— wyjąć spod samochodu podstawki;

— usunąć wszystkie prowizoryczne uszczelnienia;

— zetrzeć wazelinę ze wszystkich zakonserwowanych części;

— nasmarować wszystkie punkty wymienione na schemacie smarowania;

— napełnić miskę olejową silnika świeżym olejem;

— napełnić układ chłodzenia przefiltrowaną cieczą chłodzącą, a jeżeli była używana dwa lata — świeżą;

— usunąć kołki i wkręcić świece zapłonowe;

— oczyścić rowki kół pasowych, założyć pasek i wyregulować odpowiednio jego naciąg;

— umieścić w samochodzie naładowany akumulator; przed założeniem oczyścić zaciski, a po założeniu nasmarować bezkwasową wazeliną techniczną;

— uruchomić silnik i sprawdzić jego pracę na wolnych obrotach biegu jałowego; w razie potrzeby wyregulować gaźnik i zapłon; — zamontować odbiornik radiowy z głośnikiem i zasilaczem;

— sprawdzić działanie wyposażenia elektrycznego, zwłaszcza obwodów oświetlenia i sygnalizacji;

— przetrzeć nadwozie czystą, miękką szmatą flanelowa;

— wyjąć z papieru narzędzia i oczyścić je ze smaru konserwacyjnego; — obejrzeć dokładnie cały samochód i odbyć krótką jazdę próbną, podczas której sprawdzić działanie wszystkich mechanizmów, układów i zespołów, a szczególnie układu kierowniczego i hamulcowego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów