Kupujemy Astrę IV (J)

Astra to klasa kompaktowa, wiele koncernów stara się przedstawić jak najlepsza oferty w tej klasie bo może to zdecydować o przetrwaniu w tak trudnych czasach dla motoryzacji. Auta tej klasy sprzedaje się w setkach tysięcy, więc jest to dość łakomy kąsek. Opel a w szczególności Astra ma swoje spore grono zwolenników. Ale w dzisiejszych czasach […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

DevURL


Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

W razie przechowywania samochodu dłużej niż trzy zimowe miesiące, zalecana jest jego okresowa obsługa. Raz na dwa miesiące należy wykonać następujące czynności:

— doładować akumulator prądem 0,1 pojemności znamionowej aż do wystąpienia oznak pełnego naładowania;

— obejrzeć samochód z zewnątrz, a miejsca, w których pojawiła się korozja, oczyścić i pomalować lub pokryć bezkwasową wazeliną; jeżeli korozja wystąpiła na częściach chromowanych, należy je oczyścić i pokryć bezbarwnym lakierem;

— wlać do każdego cylindra po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (tego samego gatunku, który był używany do układu smarowania), a następnie obrócić kilkanaście razy wał korbowy; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— obrócić kilka razy przednie i tylne koła samochodu;

— użyty do konserwacji powierzchni nie malowanych smar stały lub olej usunąć i nałożyć świeżą warstwę.

— obejrzeć dokładnie ogumienie i w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń oddać je do naprawy; obniżyć ciśnienie do 1/3 ciśnienia nominalnego;

— z tarcz kół usunąć korozję i miejsca te pokryć farbą antykorozyjną;  poluzować hamulec ręczny, a dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu biegu luzem (neutralnym);

Przed przystąpieniem do użytkowania samochodu należy wykonać kolejno następujące czynności:

— napompować ogumienie do przepisowego ciśnienia;

— wyjąć spod samochodu podstawki;

— usunąć wszystkie prowizoryczne uszczelnienia;

— zetrzeć wazelinę ze wszystkich zakonserwowanych części;

— nasmarować wszystkie punkty wymienione na schemacie smarowania;

— napełnić miskę olejową silnika świeżym olejem;

— napełnić układ chłodzenia przefiltrowaną cieczą chłodzącą, a jeżeli była używana dwa lata — świeżą;

— usunąć kołki i wkręcić świece zapłonowe;

— oczyścić rowki kół pasowych, założyć pasek i wyregulować odpowiednio jego naciąg;

— umieścić w samochodzie naładowany akumulator; przed założeniem oczyścić zaciski, a po założeniu nasmarować bezkwasową wazeliną techniczną;

— uruchomić silnik i sprawdzić jego pracę na wolnych obrotach biegu jałowego; w razie potrzeby wyregulować gaźnik i zapłon; — zamontować odbiornik radiowy z głośnikiem i zasilaczem;

— sprawdzić działanie wyposażenia elektrycznego, zwłaszcza obwodów oświetlenia i sygnalizacji;

— przetrzeć nadwozie czystą, miękką szmatą flanelowa;

— wyjąć z papieru narzędzia i oczyścić je ze smaru konserwacyjnego; — obejrzeć dokładnie cały samochód i odbyć krótką jazdę próbną, podczas której sprawdzić działanie wszystkich mechanizmów, układów i zespołów, a szczególnie układu kierowniczego i hamulcowego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów