Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Obliczenie pociagów drogowych

Centralna instalacja hydrauliczna

DevURL


Posts Tagged ‘otomoto chojnice’

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Read the rest of this entry »

Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów przedłuża okres pracy samochodu, a ponadto powoduje zmniejszenie niszczenia nawierzchni przez ruch samochodów. Hamulce ręczne i nożne służą do zmniejszenia szybkości pojazdu aż do zupełnego jego zatrzymania i mają wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu samochodów. Zadaniem hamulców jest zatrzymanie wozu w razie niebezpieczeństwa na odcinku drogi możliwie jak najkrótszym, jednak bez zablokowania (unieruchomienia) kół samochodu. Read the rest of this entry »

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej mechanizmów napędowych (napęd na 2 lub 3 osie) bądź też dodatkowy bieg terenowy umożliwiający poruszanie się z szybkością 2 -7- 3 km/godzi odmianą samochodów terenowych są samochody półgąsienicowe, których przód oparty jest na kołach, tył zaś na gąsienicach najbardziej typowym pojazdem terenowym jest ciągnik gąsiennicowy. Pod względem ładowności rozróżnia się: 1) samochody bardzo małej nośności do 0,75 t przeznaczone do zaopatrzenia budowy w drobne przedmioty, 2) samochody małej ładowności od 0,5 do 2,5 t służące na budowie do transp ortu gospodarczego oraz do przewozu pracowników do pracy, 3) samochody średniej ładowności od 2,5 do 5,0 t do transportu gospodarczego i materiałów, 4) samochody dużej ładowności od 5,0 do 5,0 ton, wyłącznie do transportu materiałów i urządzeń technicznych, 5) samochody bardzo dużej ładowności powyżej 5,O ton również wyłącznie do transportu materiałów i urządzeń technicznych. Read the rest of this entry »

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) do przewozu długich ładunków, g) mieszkalne 3) ciągniki kołowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone – w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki, 4) ciągniki gąsienicowe: a) jako siła pociągowa, b) wyposażone w dodatkowe urządzenia techniczne, jak lemiesze, żurawie, ładowarki 5) przyczepy samochodowe: a) skrzyniowe zwyczajne, b) skrzyniowe samowyładowcze, c) o specjalnym przeznaczeniu. c. Konstrukcja samochodu Nowoczesny tabor samochodowy przeznaczony do robót drogowych powinien mieć następuj ce właściwości: 1) dużą nośność 2) zdolność poruszania się po nierównych drogach, po prowizorycznych drogach gruntowych lub wprost po terenie, bądź też na robotach ziemnych 3) małe obciążenie jednostkowe na jezdnię przy jednoczesnym dużym obciążeniu przypadającym na jedną oponę samochodową (do 8000 kG na jedną oponę) , 4) zdolność pokonywania dużych spadków i wzniesień oraz łuków o małych promieniach, 5) duże bezpieczeństwo ruchu i pracy, 6) małe koszty eksploatacji, tj. małe zużycie taniego paliwa, ogumienia oraz części wymiennych, 7) dostosowane do przewożonego ładunku, 8) dostateczną szybkość jazdy i duże przyspieszenie. 9) możność samoczynnego opróżnienia skrzyni, 10) łatwość obsługi technicznej i naprawy. Read the rest of this entry »

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio 0,70, V – szybkość samochodu w km/godz. Opony ruchu samochodu Aby potoczysty ruch kół następował muszą być spełnione dwa warunki: P-T=Gcr P-W T – siła tarcia, która jest równa ciężarowi samochodu brutto przypadającego na oś napędną G (w kG) pomnożonemu przez współczynnik przyczepności er opon samochodu po nawierzchni, czyli T = G cp W – suma oporów występujących w czasie ruchu samochodu. W czasie hamowania, siła hamowania R musi spełnić warunek. Read the rest of this entry »