Pokrowiec na samochód
Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Przeciwnicy dowodzą, że pod pokrowcem z tkaniny impregnowanej następuje kondensacja pary wodnej, co powoduje zawilgocenie wszystkich elementów samochodu, a zatem i przyspieszoną jego korozję. Oprócz tego pokrowiec założony na brudny samochód podczas wiatru ociera się o nadwozie, niszcząc powierzchnię lakierową. [hasła pokrewne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Aby maksymalnie zniwelować ujemne skutki stosowania pokrowca, należy położyć kilka podkładek (np. z grubego wojłoku) na dachu samochodu oraz na pokrywach silnika i bagażnika. Dzięki temu pokrowiec na dużej płaszczyźnie nie będzie się stykał bezpośrednio z powłoką lakierową nadwozia, a także będzie następowało szybsze odparowanie wilgoci. Jeżeli pokrowiec uszyty jest dość luźno i wiatr może przesuwać go po nadwoziu, to należy przymocować go dodatkowo przyszytymi tasiemkami. Wprawdzie najbardziej lichy garaż jest lepszy niż parking strzeżony na otwartej przestrzeni, tym niemniej jednak samochód pozostawiony na dłuższy okres podlega niszczącemu działaniu warunków atmosferycznych. Dlatego też decydując się na dłuższy postój samochodu (zwłaszcza na okres zimy) należy wykonać przy nim co najmniej te czynności obsługowe i konserwacyjne, które pozwolą zapobiec jego niszczeniu i jednocześnie umożliwiają na wiosnę uzyskanie pełnej jego sprawności i gotowości do jazdy.
Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów