Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem […]

DevURL


Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Przeciwnicy dowodzą, że pod pokrowcem z tkaniny impregnowanej następuje kondensacja pary wodnej, co powoduje zawilgocenie wszystkich elementów samochodu, a zatem i przyspieszoną jego korozję. Oprócz tego pokrowiec założony na brudny samochód podczas wiatru ociera się o nadwozie, niszcząc powierzchnię lakierową. [hasła pokrewne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Aby maksymalnie zniwelować ujemne skutki stosowania pokrowca, należy położyć kilka podkładek (np. z grubego wojłoku) na dachu samochodu oraz na pokrywach silnika i bagażnika. Dzięki temu pokrowiec na dużej płaszczyźnie nie będzie się stykał bezpośrednio z powłoką lakierową nadwozia, a także będzie następowało szybsze odparowanie wilgoci. Jeżeli pokrowiec uszyty jest dość luźno i wiatr może przesuwać go po nadwoziu, to należy przymocować go dodatkowo przyszytymi tasiemkami. Wprawdzie najbardziej lichy garaż jest lepszy niż parking strzeżony na otwartej przestrzeni, tym niemniej jednak samochód pozostawiony na dłuższy okres podlega niszczącemu działaniu warunków atmosferycznych. Dlatego też decydując się na dłuższy postój samochodu (zwłaszcza na okres zimy) należy wykonać przy nim co najmniej te czynności obsługowe i konserwacyjne, które pozwolą zapobiec jego niszczeniu i jednocześnie umożliwiają na wiosnę uzyskanie pełnej jego sprawności i gotowości do jazdy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów