Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx […]

DevURL


Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Przeciwnicy dowodzą, że pod pokrowcem z tkaniny impregnowanej następuje kondensacja pary wodnej, co powoduje zawilgocenie wszystkich elementów samochodu, a zatem i przyspieszoną jego korozję. Oprócz tego pokrowiec założony na brudny samochód podczas wiatru ociera się o nadwozie, niszcząc powierzchnię lakierową. [hasła pokrewne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Aby maksymalnie zniwelować ujemne skutki stosowania pokrowca, należy położyć kilka podkładek (np. z grubego wojłoku) na dachu samochodu oraz na pokrywach silnika i bagażnika. Dzięki temu pokrowiec na dużej płaszczyźnie nie będzie się stykał bezpośrednio z powłoką lakierową nadwozia, a także będzie następowało szybsze odparowanie wilgoci. Jeżeli pokrowiec uszyty jest dość luźno i wiatr może przesuwać go po nadwoziu, to należy przymocować go dodatkowo przyszytymi tasiemkami. Wprawdzie najbardziej lichy garaż jest lepszy niż parking strzeżony na otwartej przestrzeni, tym niemniej jednak samochód pozostawiony na dłuższy okres podlega niszczącemu działaniu warunków atmosferycznych. Dlatego też decydując się na dłuższy postój samochodu (zwłaszcza na okres zimy) należy wykonać przy nim co najmniej te czynności obsługowe i konserwacyjne, które pozwolą zapobiec jego niszczeniu i jednocześnie umożliwiają na wiosnę uzyskanie pełnej jego sprawności i gotowości do jazdy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów