Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

Rozdzielacz zapłonu

DevURL


Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie. Przeciwnicy dowodzą, że pod pokrowcem z tkaniny impregnowanej następuje kondensacja pary wodnej, co powoduje zawilgocenie wszystkich elementów samochodu, a zatem i przyspieszoną jego korozję. Oprócz tego pokrowiec założony na brudny samochód podczas wiatru ociera się o nadwozie, niszcząc powierzchnię lakierową. [hasła pokrewne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Aby maksymalnie zniwelować ujemne skutki stosowania pokrowca, należy położyć kilka podkładek (np. z grubego wojłoku) na dachu samochodu oraz na pokrywach silnika i bagażnika. Dzięki temu pokrowiec na dużej płaszczyźnie nie będzie się stykał bezpośrednio z powłoką lakierową nadwozia, a także będzie następowało szybsze odparowanie wilgoci. Jeżeli pokrowiec uszyty jest dość luźno i wiatr może przesuwać go po nadwoziu, to należy przymocować go dodatkowo przyszytymi tasiemkami. Wprawdzie najbardziej lichy garaż jest lepszy niż parking strzeżony na otwartej przestrzeni, tym niemniej jednak samochód pozostawiony na dłuższy okres podlega niszczącemu działaniu warunków atmosferycznych. Dlatego też decydując się na dłuższy postój samochodu (zwłaszcza na okres zimy) należy wykonać przy nim co najmniej te czynności obsługowe i konserwacyjne, które pozwolą zapobiec jego niszczeniu i jednocześnie umożliwiają na wiosnę uzyskanie pełnej jego sprawności i gotowości do jazdy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów