Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę. W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

DevURL


Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W pierwszej kolejności odłączamy zacisk masowy. Po tej czynności ładowanie przejmuje już alternator. Samoczynne naładowanie zależy od obrotów silnika oraz czasu. Jeśli auto ma akumulator 70Ah a alternator prąd znamionowy 140 A. ale pamiętajmy że dostarczany prąd do akumulatora jest dużo niższy i zależy od wielu czynników. Z testów wynika jednoznacznie że po takim rozładowaniu auto powinno pracować minimum przez 30 min by dało się ponownie uruchomić. Problemów z rozruchem można uniknąć regularnie podładowując akumulator. Na zużycie się prądu w baterii ma tez wpływ używanie osprzętu elektrycznego w aucie oraz zbyt krótkie trasy. Wielu problemów można uniknąć podładowując co jakiś czas akumulator, najlepiej nowoczesnym prostownikiem. Warto zainwestować w automatyczną ładowarkę. Pamiętajmy że problemy zaczynają się najczęściej wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: