Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność […]

Filtr powietrza

Ze względu na to, że filtry powietrza mogą być produkowane przez różnych producentów, obsługę filtru powietrza należy wykonywać zgodnie z instrukcja umieszczoną na filtrze. Na ogół filtry, mające zawsze wkład filtrujący suchy, czyści się sprężonym powietrzem i przemywa benzyną. Następnie należy wkład filtra dokładnie osuszyć z benzyny i skropić niewielką ilością oleju silnikowego. Obudowę wewnątrz […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

DevURL


Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W pierwszej kolejności odłączamy zacisk masowy. Po tej czynności ładowanie przejmuje już alternator. Samoczynne naładowanie zależy od obrotów silnika oraz czasu. Jeśli auto ma akumulator 70Ah a alternator prąd znamionowy 140 A. ale pamiętajmy że dostarczany prąd do akumulatora jest dużo niższy i zależy od wielu czynników. Z testów wynika jednoznacznie że po takim rozładowaniu auto powinno pracować minimum przez 30 min by dało się ponownie uruchomić. Problemów z rozruchem można uniknąć regularnie podładowując akumulator. Na zużycie się prądu w baterii ma tez wpływ używanie osprzętu elektrycznego w aucie oraz zbyt krótkie trasy. Wielu problemów można uniknąć podładowując co jakiś czas akumulator, najlepiej nowoczesnym prostownikiem. Warto zainwestować w automatyczną ładowarkę. Pamiętajmy że problemy zaczynają się najczęściej wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: