Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, […]

Sygnał dźwiękowy

Obsługa sygnałów dźwiękowych ogranicza się do utrzymania ich, przekaźnika, zacisków i styków, jak również przewodów i ich końcówek w czystości oraz sprawdzaniu umocowania sygnałów. Oprócz tego można regulować ton sygnałów i pobór prądu. W celu zmiany tonu dźwięku sygnałów dźwiękowych należy je wymontować z samochodu i za pomocą śruby wyregulować membranę. Obracanie śruby w kierunku […]

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

DevURL


Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W pierwszej kolejności odłączamy zacisk masowy. Po tej czynności ładowanie przejmuje już alternator. Samoczynne naładowanie zależy od obrotów silnika oraz czasu. Jeśli auto ma akumulator 70Ah a alternator prąd znamionowy 140 A. ale pamiętajmy że dostarczany prąd do akumulatora jest dużo niższy i zależy od wielu czynników. Z testów wynika jednoznacznie że po takim rozładowaniu auto powinno pracować minimum przez 30 min by dało się ponownie uruchomić. Problemów z rozruchem można uniknąć regularnie podładowując akumulator. Na zużycie się prądu w baterii ma tez wpływ używanie osprzętu elektrycznego w aucie oraz zbyt krótkie trasy. Wielu problemów można uniknąć podładowując co jakiś czas akumulator, najlepiej nowoczesnym prostownikiem. Warto zainwestować w automatyczną ładowarkę. Pamiętajmy że problemy zaczynają się najczęściej wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: