Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Rozdzielacz zapłonu

DevURL


POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy stosowaniu przyczep do samochodów ciężarowych ładowność ich wzrasta kilkakrotnie w stosunku do ładowności samego samochodu, natomiast zużycie materiałów pędnych wzrasta w znacznie mniejszym stosunku. Stosowanie pociągów drogowych jest bardziej ekonomicznym wykorzystaniem samochodów ciężarowych, jednak wymaga innych nieco warunków technicznych dla tras drogowych niż normalne samochody ciężarowe. Występuje to przede wszystkim przy przejazdach przez łuki poziome i na pochyleniach. Skrajnia pociągu drogowego w zasad zie jest skrajnią samochodu ciężarowego. Na odcinku prostym szerokość jezdni drogi ze względu na przejazdy pociągów drogowych nie wymaga poszerzenia, gdyż szybkości ruchu pociągów drogowych nie są zbyt wielkie (dopuszczalna szybkość poza miastem 40 km/godz). Skrajnia dla pociągu drogowego wymaga poszerzenia jedynie na łukach, gdzie skręty przyczep powodują konieczność zajmowania przez pociąg drogowy szerszego pasa jezdni. W ruchu drogowym są stosowane również pociągi drogowe, składające się z ciągnika i większej ilości przyczep (do pięciu). [przypisy: sworzeń wahacza objawy, rowiński wajdemajer używane, otomoto dębica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica rowiński wajdemajer używane sworzeń wahacza objawy