Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Kupujemy Astrę G

Osoby chcące zakupić Opla Astrę G z drugiej ręki na pewno zadają sobie wiele pytań. Ale najpopularniejsze jest to czy wybrać auto z silnikiem 1.4 czy też 1.6. Astra G jest traktowana jako solidne auto, mało awaryjne i takie które już możemy nabyć za 8000 zł i to w przyzwoitym stanie. Jeśli nie chcemy niepotrzebnie […]

Autobusy

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

DevURL


Pasek zębaty napędu rozrządu

Kontrole stanu paska zębatego napędu rozrządu należy przeprowadzać co 30 000 km. Bez względu na stan paska należy go wymienić po przebiegu 60 000 km.

W celu wymiany paska należy wykonać następujące czynności:

wykręcić świece zapłonowe,  wymontować osłonę paska napędu rozrządu.

— zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku do silnika a następnie zdjąć pasek klinowy,

— pokręcając w prawo kluczem płaskim łeb śruby doprowadzić do takiego położenia, aby znak znajdujący się na kole zębatym rozrządu wypadł na wprost nadlewka znaku na uchu wieszaka silnika. Jednocześnie znak koła zębatego powinien się znaleźć na wprost znaku ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [podobne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— włączyć pierwszy bieg, aby uniemożliwić swobodne obracanie się wału korbowego wraz z kołem napędu rozrządu,

— zluzować nakrętkę mocująca rolkę napinacza i pokonując opór sprężyny trzpienia napinacza obrócić rolkę napinającą wraz z płytką, na której jest osadzona, w kierunku ucha wieszaka silnika

— dla zluzowania paska zębatego napędu rozrządu zdjąć pasek zębaty

— założyć nowy pasek zębaty, napinając go nieco przy zakładaniu i naciskając na wspornik, sprawdzić działanie napinacza, który powinien samoczynnie naciągnąć pasek zębaty napędu rozrządu, — sprawdzić pokrywanie się znaków ze znakami

— dokręcić nakrętkę (4) momentem 45 N • m (4,5 kGm),

— sprawdzić wzajemne ustawienie kół zębatych rozrządu, dwukrotnie obracając kotem zębatym rozrządu,

— zamontować pasek klinowy napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego i wyregulować naciąg. — zamontować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności, niż to podano przy demontażu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane