Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów […]

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

DevURL

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Co 15 000 km należy sprawdzić naciąg paska. Normalne ugięcie paska przy nacisku 98 N (10 kG) wynosi 1…1,5 cm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy:

— zluzować nakrętkę mocująca alternator do napinacza,

— zluzować nakrętkę sworznia przegubu alternatora,

— odchylić na zewnątrz alternator i mocno dokręcić nakrętkę.

Nie należy napinać paska zbyt mocno, gdyż mogłoby to spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Rozdzielacz zapłonu

Co 1 5 000 km, a także po wyjmowaniu rozdzielacza lub przy demontażu wałka napędu pompy oleju, rozdzielacza i pompy paliwa sprawdzić ustawienie zapłonu.

W celu regulacji zapłonu należy wykonać następujące czynności:

— zdjąć kopułkę rozdzielacza, wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wału korbowego); — przesunąć samochód (włączony IV bieg) tak, aby w pierwszym cylindrze rozpoczynał się suw sprężania, włączyć lampkę kontrolną między zacisk cewki zapłonowej oznaczony „ 1 ” a masę silnika (do jakiejkolwiek nie lakierowanej części silnika), przekręcić kluczyk w stacyjce do położenia włączenia zapłonu;

— znak na kole pasowym napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien być ustawiony naprzeciw znaku (10) na pokrywie kół rozrządu,

palec rozdzielacza powinien być skierowany na końcówkę przewodu pierwszego cylindra, w tym położeniu powinna zaświecić się lampka kontrolna; (przekładnia zębata i Koła zębate)

— jeżeli lampka się nie zaświeci, zluzować nakrętkę i obracając w jedna lub drugą stronę całym rozdzielaczem zapłonu doprowadzić do granicznego punktu świecenia i gaśnięcia lampki kontrolnej, dokręcić silnie nakrętkę i po cofnięciu wału korbowego (przesuwając samochód) powtórzyć czynność skontrolowania prawidłowości ustawienia zapłonu, lampka kontrolna powinna zaświecić się przy pokryciu znaków na kole pasowym i pokrywie kół rozrządu;

— przeprowadzić czynności montażu zdjętych części, sprawdzić, czy przewody zapłonowe sa połączone z odpowiednimi świecami; przed kontrolą i regulacją zapłonu należy sprawdzić odstęp styków przerywacza, który powinien wynosić 0,37…0,43 mm. [zobacz też : otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce