Kontrola układu hamulcowego

Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma […]

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

DevURL


Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Co 15 000 km należy sprawdzić naciąg paska. Normalne ugięcie paska przy nacisku 98 N (10 kG) wynosi 1…1,5 cm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy:

— zluzować nakrętkę mocująca alternator do napinacza,

— zluzować nakrętkę sworznia przegubu alternatora,

— odchylić na zewnątrz alternator i mocno dokręcić nakrętkę.

Nie należy napinać paska zbyt mocno, gdyż mogłoby to spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Rozdzielacz zapłonu

Co 1 5 000 km, a także po wyjmowaniu rozdzielacza lub przy demontażu wałka napędu pompy oleju, rozdzielacza i pompy paliwa sprawdzić ustawienie zapłonu.

W celu regulacji zapłonu należy wykonać następujące czynności:

— zdjąć kopułkę rozdzielacza, wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wału korbowego); — przesunąć samochód (włączony IV bieg) tak, aby w pierwszym cylindrze rozpoczynał się suw sprężania, włączyć lampkę kontrolną między zacisk cewki zapłonowej oznaczony „ 1 ” a masę silnika (do jakiejkolwiek nie lakierowanej części silnika), przekręcić kluczyk w stacyjce do położenia włączenia zapłonu;

— znak na kole pasowym napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien być ustawiony naprzeciw znaku (10) na pokrywie kół rozrządu,

palec rozdzielacza powinien być skierowany na końcówkę przewodu pierwszego cylindra, w tym położeniu powinna zaświecić się lampka kontrolna; (przekładnia zębata i Koła zębate)

— jeżeli lampka się nie zaświeci, zluzować nakrętkę i obracając w jedna lub drugą stronę całym rozdzielaczem zapłonu doprowadzić do granicznego punktu świecenia i gaśnięcia lampki kontrolnej, dokręcić silnie nakrętkę i po cofnięciu wału korbowego (przesuwając samochód) powtórzyć czynność skontrolowania prawidłowości ustawienia zapłonu, lampka kontrolna powinna zaświecić się przy pokryciu znaków na kole pasowym i pokrywie kół rozrządu;

— przeprowadzić czynności montażu zdjętych części, sprawdzić, czy przewody zapłonowe sa połączone z odpowiednimi świecami; przed kontrolą i regulacją zapłonu należy sprawdzić odstęp styków przerywacza, który powinien wynosić 0,37…0,43 mm. [zobacz też : otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce