Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

DevURL


Opór bezwladnosci


Opór bezwładności . Opór bezwładności występujący przy ruszaniu samochodu z miejsca lub przy zmianie szybkości ruchu można określić ze wzoru gdzie: Wb =p g – przyspieszenie ziemskie = 9,81 m/sek = 10,0 m/sek, p – przyspieszenie samochodu, które praktycznie- wynosi 1 m/sek, a zatem wzór można uprościć do formy: w = 0,1 G Opór na pochyleniu Opór na pochyleniu drogi Wj określamy jako składową ciężaru samochodu brutto równoległą do kierunku nachylenia drogi: Wj = G sin a Ponieważ sin a dla małych kątów równa się w przybliżeniu tg a co z kolei jest równoważne wielkości pochylenia drogi, przeto Vlj= Gi Równanie oporów ruchu samochodu Równanie oporów ruchu samochodu można wyrazić na podstawie poprzednich rozważań następującym wzorem: W = G (1 +i) + G . p + a s v2 bądź też w formie uproszczonej dla samochodów ciężarowych: W = G (1 +1) + 0,1 . G + 0,28 v2 Dla szybkości wyrażonej w km/godz, którą zawsze równanie przybierze ostateczną p ostać: W = G (1 + i) + 01) + a s V2 się posługujemy. [podobne: serwis audi wrocław, inchcape używane, otomoto zamość ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane otomoto zamość serwis audi wrocław