Kupujemy Astrę G

Osoby chcące zakupić Opla Astrę G z drugiej ręki na pewno zadają sobie wiele pytań. Ale najpopularniejsze jest to czy wybrać auto z silnikiem 1.4 czy też 1.6. Astra G jest traktowana jako solidne auto, mało awaryjne i takie które już możemy nabyć za 8000 zł i to w przyzwoitym stanie. Jeśli nie chcemy niepotrzebnie […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Przygotowanie do długotwałego postoju

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

DevURL


Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, który programujemy, kiedy ma się włączyć i wyłączyć. Typowe układy grzeją nie tylko silnik, ale też za pośrednictwem nagrzewnicy wnętrze samochodu. Oprócz programowania można też sterować nimi zdalnie. Największą zaletą jest to, że o wybranej przez nas porze czeka na nas już zagrzane auto. Dzięki temu nie musimy już skrobać szyb. Auto to bez problemu zapali też na zimnym powietrzu. W naszym kraju przyjęło się nazywać ogrzewanie postojowe sformułowaniem WEBASTO. Dzieje się tak, ponieważ jest to jeden z dwóch największych producentów tego rozwiązania. Podgrzewacz taki jest wpięty w układ chłodzenia auta. W autach osobowych montuje się najczęściej ogrzewacze o mocy 4-5 kW. Podgrzewanie auta trwa około 0,5 godziny i pochłania około 0,2 do 0,3 L paliwa. Ale wartość tą można pominąć, ponieważ rozgrzany silnik spali odpowiednio mniej paliwa. Ważny jest też fakt, że przy ogrzewaniu tego typu akumulator musi być w bardzo dobrej kondycji.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: