Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Nowe Audi A4

Nowa wersja tego auta można powiedzieć, że została zbudowana od podstaw. Nie ma ona nic wspólnego z generacją B8. Z zewnątrz nie widać jakiś oszałamiających nowości za to w środku natychmiast rzucają się one w oczy. Jeśli chodzi o kokpit to przypomina on ten z Audi Q7, znajduje się w nim MMI, czyli system infomacyjno […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

DevURL


Ogrzewanie postojowe

Dla wielu osób ogrzewanie postojowe może się wydawać zbyt drogim i zbędnym rozwiązaniem. Ale jeśli tylko zaczną się mrozy i zaczniemy skrobać szyby, wielu z nas będzie myślało zupełnie inaczej. Dotyczy to tych aut, które nie są garażowane. Jeśli chodzi o zasadę działania jest ona bardzo prosta, można powiedzieć, że jest to tak zwany piecyk, który programujemy, kiedy ma się włączyć i wyłączyć. Typowe układy grzeją nie tylko silnik, ale też za pośrednictwem nagrzewnicy wnętrze samochodu. Oprócz programowania można też sterować nimi zdalnie. Największą zaletą jest to, że o wybranej przez nas porze czeka na nas już zagrzane auto. Dzięki temu nie musimy już skrobać szyb. Auto to bez problemu zapali też na zimnym powietrzu. W naszym kraju przyjęło się nazywać ogrzewanie postojowe sformułowaniem WEBASTO. Dzieje się tak, ponieważ jest to jeden z dwóch największych producentów tego rozwiązania. Podgrzewacz taki jest wpięty w układ chłodzenia auta. W autach osobowych montuje się najczęściej ogrzewacze o mocy 4-5 kW. Podgrzewanie auta trwa około 0,5 godziny i pochłania około 0,2 do 0,3 L paliwa. Ale wartość tą można pominąć, ponieważ rozgrzany silnik spali odpowiednio mniej paliwa. Ważny jest też fakt, że przy ogrzewaniu tego typu akumulator musi być w bardzo dobrej kondycji.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: