Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

DevURL

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Odpowietrzanie hydraulicznego układó uruchamiającego hamulce powinno odbywać się w następującej kolejności:

(potrzebne dwie osoby — jedna w kabinie naciska pedał hamulca, druga przy odpowiednim kole obsługuje odpowietrzniki, uzupełnia płyn w zbiorniczku itd.);

— uzupełnić płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— jeden koniec rurki założyć na odpowietrznik, zaś drugi zanurzyć w czystym naczyniu szklanym, napełnionym takim samym płynem hamulcowym jaki znajduję się w układzie;

— nacisnąć energicznie (kilkakrotnie) pedał hamulca aż do oporu („rośnie”) i utrzymać go w stanie wciśniętym po uzyskaniu najwyższego położenia; — odkręcić odpowietrznik 0 3/4 obrotu, wypuszczając płyn zawierający pęcherzyki powietrza, a następnie po wypłynięciu płynu — przy pedale hamulca ciągle opartym o podłogę— zakręcić odpowietrznik;

— czynności powtarzać tak długo, aż z rurki zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza; [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— po zakończeniu odpowietrzania zakręcić odpowietrznik przy naciśniętym pedale.

Jeżeli samochód jest wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy (działający niezależnie na przednie i tylne koła), to odpowietrzanie odbywa się tak samo jak w układzie jednoobwodowym, z tą jedynie różnicą, że każdy obwód odpowietrza się oddzielnie.

Wskutek ścierania się okładziny, w miarę wydłużania się przebiegu samochodu, coraz bardziej zwiększa się luz między okładziną szczęki i bębnem w okresach zwolnienia pedału hamulca. Wzrasta więc coraz bardziej jałowy skok pedału hamulca, maleje jego czynny skok, wykorzystywany do regulowania skuteczności hamowania, co powoduje jej znaczne ograniczenie. Zmusza to do okresowego zmniejszania luzu szczęk hamulcowych, odpowiednio do ubytku materiału okładzin.

Zasadnicze systemy ręcznej regulacji luzów między szczęką a bębnem realizuje się za pomocą:

— krzywki mimośrodowej przekręcanej śrubą regulacyjną,

— nakrętki stanowiącej pokrywę rozpieracza hydraulicznego,

— rozpórki szczęk w postaci drążka o zmiennej długości.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane