Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

DevURL


Odpowietrzanie hamulców

Ze względu na specyficzną budowę systemu hamulcowego odpowietrzanie hamulców wykonywać należy w ściśle określony sposób. Ponieważ praktycznie nie zdaża się aby hamulce zapowietrzyły się przy normalnej pracy samochodu (układ wysokiego ciśnienia), odpowietrzanie wykonuje się tylko po pracach przy układzie hydraulicznym. Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców przednich:

— podnieść przód samochodu, zdjąć koła,

— założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodująca obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej (odpowietrzanie hamulców odbywa się bez ciśnienia, aby uniknąć tworzenia się emulsji powietrza z płynem LHM),

— nacisnąć pedał hamulca, włożyć końce przewodów do odpowietrzania do czystego naczynia i odkręcić o 1 obrót śruby odpowietrzające, (haki holownicze, koło zębate) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego, trzymając pedał hamulca wciśnięty, — zakręcić śrubę w akumulatorze-regulatorze ciśnienia, Płyn zacznie wypływać do naczynia.

— w chwili gdy przestaną wydostawać sie razem z płynem pęcherzyki powietrza, zakręcić śruby odpowietrzników, zdjąć przewody do odpowietrzania i wlać płyn z naczynia do zbiornika płynu LHM, — sprawdzić szczelność odpowietrzników przez energiczne naciśnięcie pedału hamulca, założyć koła, zatrzymać silnik.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców tylnych:

— podnieść tył samochodu, zdjąć koła, założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— ustawić dźwignie prześwitu na pozycję „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość