Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Co nam mówi marka samochodu?

Czy marka samochodu ma jakiekolwiek znaczenie? Tego typu pytania zadają sobie zarówno osoby, które się orientują w motoryzacji, jak i te, które po prostu chcą mieć samochód, który będzie im odpowiednio służył. Oczywiście jeśli ktoś wie, jakie sprzęty idą za daną marką i co dana marka ma do zaoferowania, to znacznie łatwiej będzie jemu podjąć […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

DevURL


Odpowietrzanie hamulców

Ze względu na specyficzną budowę systemu hamulcowego odpowietrzanie hamulców wykonywać należy w ściśle określony sposób. Ponieważ praktycznie nie zdaża się aby hamulce zapowietrzyły się przy normalnej pracy samochodu (układ wysokiego ciśnienia), odpowietrzanie wykonuje się tylko po pracach przy układzie hydraulicznym. Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców przednich:

— podnieść przód samochodu, zdjąć koła,

— założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodująca obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej (odpowietrzanie hamulców odbywa się bez ciśnienia, aby uniknąć tworzenia się emulsji powietrza z płynem LHM),

— nacisnąć pedał hamulca, włożyć końce przewodów do odpowietrzania do czystego naczynia i odkręcić o 1 obrót śruby odpowietrzające, (haki holownicze, koło zębate) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego, trzymając pedał hamulca wciśnięty, — zakręcić śrubę w akumulatorze-regulatorze ciśnienia, Płyn zacznie wypływać do naczynia.

— w chwili gdy przestaną wydostawać sie razem z płynem pęcherzyki powietrza, zakręcić śruby odpowietrzników, zdjąć przewody do odpowietrzania i wlać płyn z naczynia do zbiornika płynu LHM, — sprawdzić szczelność odpowietrzników przez energiczne naciśnięcie pedału hamulca, założyć koła, zatrzymać silnik.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu hamulców tylnych:

— podnieść tył samochodu, zdjąć koła, założyć przezroczyste przewody na odpowietrzniki hamulców,

— ustawić dźwignie prześwitu na pozycję „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość