Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL


ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony. Użytkownicy dróg, pojazdy drogowe lub też piesi wywierają pewien wpływ na nawierzchnię drogi. Wpływ ten przejawia się przede wszystkim w działaniu sił pionowych, prostopadłych do nawierzchni oraz sił ścinających stycznych do nawierzchni. Rozpatrzmy, jak oddziaływają na nawierzchnię poszczególni jej użytkownicy. a. Człowiek Człowiek wywiera na nawierzchnię drogi nieznaczny nacisk. Powierzchnia stopy kobiecej wynosi około 20 cm2, a męskiej około 40 cm2. Tarcie wywierane przez człowieka w kierunku stycznym do nawierzchni , jest nieznaczne i wynosi Gl cp, gdzie Gz – ciężar ciała ludzkiego. Jako przec iwdziałanie siłom pochodzącym od ciała ludzkiego stosuje się do umocnienia chodników, przeznaczonych do ruchu pieszych, płyty betonowe karbowane lub groszkowane. Płyty te z biegiem czasu ścierają się pod wpływem sił stycznych. b. Zwierzęta Zwierzę niszczy nawierzchnię drogową w rożnym stopniu. Najbardziej niszczy nawierzchnię koń stopień tego zniszczenia jest zależny od tego, czy koń jest podkuty, czy też nie. Średni ciężar konia (w Polsce) można przyjąć 350 – 400 kG. Podczas ruchu koń opiera się na dwóch nogach, przy czym powierzchnia punktów podparcia na podkowie wynosi około 5 cm. [podobne: audi wrocław, otomoto starogard gdański, serwis audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański serwis audi wrocław