Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Golf na 2017 rok

Koncern VW ma zamiar na bazie Golfa wypuścić w przyszłym roku SUV-a. VW zauważył niezwykłą popularność aut tego typu i dlatego przygotować SUV-a niemal w każdym segmencie. Auta VW potrzebują nieco świeżości, ich stylistyka zmienia się za mało, jak by nie nadążały za trendami. Jedyne co się zmieniało przez lata, i było widoczne to coraz […]

DevURL


Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pompą wodną, drugi za pokrywą zaworów — w CX 2000, CX 2200, CX 2400). W wypadku trudności w napełnieniu układu należy po częściowym napełnieniu wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku-wyrównawczym (około O, 1 MPa) za pomocą pompki lub sprężonego powietrza. Zalecana wymiana płynu w układzie chłodzen ia — co 2 lata, przed zimą. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Obsługa i regulacja sprzęgła

Linkę sprzęgła, oś pedału i inne elementy ruchome sterowania sprzęgła smaruje się olejem silnikowym. Skok jałowy pedału sprzęgła należy regulować po zdjęciu sprężyny napinającej dźwigienkę sterującą sprzęgło (znajduje się pod obudową sprzęgła). Długość linki sprzęgła reguluje się nakrętką z przeciwnakrętką na końcu linki sprzęgłowej, od strony sprzęgła:

— odkręcić przeciwnakrętkę,

— dokręcać nakrętkę tak, aby nastąpił styk łożyska wyciskowego sprzęgła ze sprężyna centralną mechanizmu sprzęgła, co spowoduje brak skoku jałowego pedału sprzęgła,

— odkręcić nakrętkę 2 i 1/2 obrotu, co odpowiada skokowi jałowemu pomiędzy łożyskiem wyciskowym i sprężyną centralną równemu 1 mm,

— zakręcić przeciwnakrętkę i założyć sprężynę napinajacą.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość