Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

DevURL


Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za pomocą drążka podłużnego i zwrotnicy obraca koła. Z kołami biegowymi połączone są bębny, wewnątrz których umieszczone są hamulce. Każdy samochód ma hamulec nożny działający na wszystkie koła oraz hamulec ręczny działający tylko na tylne koła. Nowoczesne samochody są wyposażone w hamulce hydrauliczne lub pneumatyczne. Podstawową częścią podwozia samochodu jest rama stalowa, na której zawieszony jest silnik i wszystkie mechanizmy. Osie kół połączone są z ramą za pośrednictwem resorów, amortyzujących wstrząsy powodowane n ierównością nawierzchni drogowej. Koła samochodu są ogumione oponami z umieszczonymi wewnątrz dętkami wypełnionymi powietrzem sprężonym od 1,5 do 8,0 atmosfer. Zadaniem ogumienia jest dalsza amortyzacja wstrząsów, zapewnienie dostatecznej przyczepności pomiędzy oponami i nawierzchnią drogi oraz rozłożenie nacisku przenoszącego się przez koła na większą powierzchnię jezdni. Na ramie samochodu jest zamocowane nadwozie z kabiną kierowcy, w której znajdują się wszystkie urządzenia sterujące oraz wszelkiego rodzaju wskaźniki nieodzowne do sprawnego kierowania samochodem. W zależności od przeznaczenia samochodu drugą częścią nadwozia jest skrzynia na pomieszczenie ładunku, zbiornik lub różne urządzenia, bądź też maszyny. [przypisy: olx braniewo, audi wrocław, otomoto starogard gdański ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto starogard gdański