Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

DevURL


Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za pomocą drążka podłużnego i zwrotnicy obraca koła. Z kołami biegowymi połączone są bębny, wewnątrz których umieszczone są hamulce. Każdy samochód ma hamulec nożny działający na wszystkie koła oraz hamulec ręczny działający tylko na tylne koła. Nowoczesne samochody są wyposażone w hamulce hydrauliczne lub pneumatyczne. Podstawową częścią podwozia samochodu jest rama stalowa, na której zawieszony jest silnik i wszystkie mechanizmy. Osie kół połączone są z ramą za pośrednictwem resorów, amortyzujących wstrząsy powodowane n ierównością nawierzchni drogowej. Koła samochodu są ogumione oponami z umieszczonymi wewnątrz dętkami wypełnionymi powietrzem sprężonym od 1,5 do 8,0 atmosfer. Zadaniem ogumienia jest dalsza amortyzacja wstrząsów, zapewnienie dostatecznej przyczepności pomiędzy oponami i nawierzchnią drogi oraz rozłożenie nacisku przenoszącego się przez koła na większą powierzchnię jezdni. Na ramie samochodu jest zamocowane nadwozie z kabiną kierowcy, w której znajdują się wszystkie urządzenia sterujące oraz wszelkiego rodzaju wskaźniki nieodzowne do sprawnego kierowania samochodem. W zależności od przeznaczenia samochodu drugą częścią nadwozia jest skrzynia na pomieszczenie ładunku, zbiornik lub różne urządzenia, bądź też maszyny. [przypisy: olx braniewo, audi wrocław, otomoto starogard gdański ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto starogard gdański