Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) […]

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi . Obliczyć dopuszczalne wzniesienie drogi o nawierzchni betonowej (I = O,O1) dla samochodu -marki Star 20 poruszającego się z jednostajną szybkością 50 km/godz. Dla szybkości 50 km/godz dla biegu IV otrzymujemy D = 0,035, czyli według f + i + k = 0,035 Ponieważ dla ruchu jednostajnego k = O, przeto […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Mondeo 2

Jeśli jesteś posiadaczem auta, które zostało wyprodukowane w pierwszej fazie to pewnie nie jesteś za bardzo zadowolony ze swojego mondeo. Inaczej jest u właścicieli, którzy nabyli to auto całkiem niedawno, w ich modelach wyeliminowano i to znacznie większość wad i usterek Tym samym auto to stało się mniej awaryjne. Jakiś wkład całą sprawę z modeno […]

DevURL


Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki.

Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W przypadku zapieczenia stopki opony i niemożności oderwania jej od obręczy, trzeba do tego celu użyć podnośnika samochodowego. Stopę podnośnika opiera się wówczas na oponie a nie na ziemi, a masa podnoszo- nego samochodu powoduje oderwanie stopki opony od obręczy. (Koła zębate; przekładnie zębate)

— Po odchyleniu całego obrzeża opony od obręczy koła należy wcisnąć między stopkę opony a krawędź obręczy koła najpierw jedną łyżkę do montażu ogumienia, a następnie drugą. Łyżką należy działać jak dźwignią, opierając ją o obrzeże obręczy i wyciągając na zewnątrz stopkę opony. Operację tę znacznie ułatwi jednoczesne wciskanie obrzeża opony po przeciwnej stronie. Wyjmowanie obrzeża opony z obręczy rozpoczyna się w pobliżu zaworu dętki. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

— Utrzymując pierwszą łyżką wysunięte obrzeże opony, należy drugą łyżkę przesuwać wzdłuż obwodu krawędzi obręczy, co umożliwi wyjęcie całego obrzeża opony. Jeżeli przesuwanie drugiej łyżki okaże się niemożliwe, to stopkę opony trzeba podważać kolejno w kilku miejscach aż do wysunięcia połowy obrzeża opony.

— Po podważeniu obrzeża opony na połowie jej obwodu zsunięcie obrzeża opony na całym obwodzie obręczy ręką zwykle nie przedstawia trudności. Ostatnią czynnością jest wyjęcie dętki. W tym celu należy jedną ręką unosić obrzeże opony, zaś druga ręką wyciągać dętkę. Wyjmowanie dętki trzeba rozpoczynać od wysunięcia jej zaworu z otworu w obręczy i wyciagnięcia tej części dętki w pobliżu zaworu.

Przed założeniem dętki należy oczyścić wnętrze opony i sprawdzić stan obręczy. W przypadku stwierdzenia odprysków emalii i śladów korozji, obręcz trzeba oczyścić i pomalować. W celu łatwiejszego włożenia dętki oraz prawidłowego ułożenia się jej w oponie, należy dętkę i wewnętrzną stronę opony posypać talkiem. Podczas montażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności:

— Najpierw należy wsunąć do wnętrza opony tę część dętki, w której znajduje się zawór, po czym włożyć zawór w otwór obręczy. Odchylając krawędzie opony po obu stronach zaworu trzeba stopniowo wsuwać dętkę do wnętrza opony. Na końcu wsuwa się część dętki przeciwległą w stosunku do zaworu. Po włożeniu dętki konieczne jest sprawdzenie, czy ułożyła się ona bez fałd i załamań.

— Po przeciwległej stronie zaworu wcisnąć obrzeże opony pod krawędź obręczy i docisnąć w zagłębienie obręczy. Następnie przy użyciu dwóch łyżek do montażu ogumienia przekładać stopniowo stopkę opony przez obrzeże obręczy. Włożyć wkładkę zaworu i lekko napompować dętkę, po czym sprawdzić, czy obrzeże opony jest prawidłowo ułożone w stosunku do obrzeża obręczy.

Przygotowanie do zakładania ogumienia bezdętkowego jest takie samo, jak poprzednio, z tym że nie posypuje się opony talkiem. Należy sprawdzić umocowanie zaworu w obręczy kota, a następnie przetrzeć obrzeże obręczy mokrą szmatą, zaś stopkę opony zwilżyć wodą. Założyć oponę na obręcz w taki sam sposób, jak oponę dętkową, uważając jednak, aby nie uszkodzić warstwy miękkiej gumy na stopce opony. Ostukać koło o ziemię, po czym owinąć oponę linką stalową i skręcić ją, co spowoduje dociśnięcie stopki opony do obrzeża obręczy koła na całym obwodzie. Powietrze trzeba napompować do ciśnienia wyższego niż wymagane, po czym wyregulować ciśnienie przez spuszczenie powietrza.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość