Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

DevURL


Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Ogumienie z nadmiernym cieśnieniem powietrza, jako zbyt twarde, gorzej amortyzuje nierówności drogi (zmniejszając tym samym wygodę jazdy) i przenosi drgania niszczące elementy pojazdu. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Codziennie przed wyjazdem oraz na postoju podczas dłuższej podróży należy sprawdzić wzrokowo stan ogumienia samochodu. W razie stwierdzenia nadmiernego ugięcia opony należy sprawdzić wielkość ciśnienia. Niezależnie od codziennych przeglądów ciśnienie trzeba sprawdzać we wszystkich kołach co dwa tygodnie lub co ok. 500 km przebiegu. Pomiar powinien być przeprowadzany wtedy, gdy ogumienie nie jest nagrzane. Wprawdzie obecnie można napompować ogumienie prawie w każdej stacji CPN, niemniej jednak należy wozić ze sobą pompkę ręczną lub bardziej wydajną i wygodniejszą w użyciu — nożną. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Podczas jazdy ciśnienie w ogumieniu może zwiększyć się wskutek nagrzewania się opon. Ponieważ jest to zjawisko normalne, zwłaszcza w lecie, producenci opon dopuszczają określony wzrost ciśnienia w warunkach prawidłowego obciążenia i prędkości jazdy. Wzrost ciśnienia nie może jednak przekraczać 30%. Jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej dopuszczalnej granicy, to opony należy chłodzić, stosując przerwy w podróży i zmniejszając prędkość jazdy. Obniżanie ciśnienia w ogumieniu przez uchylenie zaworu i wypuszczenie powietrza jest niedopuszczalne.

Fabrycznie montowane opony mają zwykle czerwony punkt na obwodzie, który znajduje się w pobliżu zaworu. Tym punktem oznaczony jest najlżejszy na obwodzie odcinek, który równoważy masę zaworu dętki. Po zdjęciu opony, należy ją założyć w tym samym położeniu. Jeżeli nie ma takiego punktu lub został starty, to przed zdjęciem opony trzeba zaznaczyć na niej kredą lub farbą punkt w pobliżu zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość