Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) […]

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano […]

DevURL


Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Ogumienie z nadmiernym cieśnieniem powietrza, jako zbyt twarde, gorzej amortyzuje nierówności drogi (zmniejszając tym samym wygodę jazdy) i przenosi drgania niszczące elementy pojazdu. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Codziennie przed wyjazdem oraz na postoju podczas dłuższej podróży należy sprawdzić wzrokowo stan ogumienia samochodu. W razie stwierdzenia nadmiernego ugięcia opony należy sprawdzić wielkość ciśnienia. Niezależnie od codziennych przeglądów ciśnienie trzeba sprawdzać we wszystkich kołach co dwa tygodnie lub co ok. 500 km przebiegu. Pomiar powinien być przeprowadzany wtedy, gdy ogumienie nie jest nagrzane. Wprawdzie obecnie można napompować ogumienie prawie w każdej stacji CPN, niemniej jednak należy wozić ze sobą pompkę ręczną lub bardziej wydajną i wygodniejszą w użyciu — nożną. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Podczas jazdy ciśnienie w ogumieniu może zwiększyć się wskutek nagrzewania się opon. Ponieważ jest to zjawisko normalne, zwłaszcza w lecie, producenci opon dopuszczają określony wzrost ciśnienia w warunkach prawidłowego obciążenia i prędkości jazdy. Wzrost ciśnienia nie może jednak przekraczać 30%. Jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej dopuszczalnej granicy, to opony należy chłodzić, stosując przerwy w podróży i zmniejszając prędkość jazdy. Obniżanie ciśnienia w ogumieniu przez uchylenie zaworu i wypuszczenie powietrza jest niedopuszczalne.

Fabrycznie montowane opony mają zwykle czerwony punkt na obwodzie, który znajduje się w pobliżu zaworu. Tym punktem oznaczony jest najlżejszy na obwodzie odcinek, który równoważy masę zaworu dętki. Po zdjęciu opony, należy ją założyć w tym samym położeniu. Jeżeli nie ma takiego punktu lub został starty, to przed zdjęciem opony trzeba zaznaczyć na niej kredą lub farbą punkt w pobliżu zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość