Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

DevURL


Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym staje się ona niezdatna do dalszej eksploatacji. Ogumienie z nadmiernym cieśnieniem powietrza, jako zbyt twarde, gorzej amortyzuje nierówności drogi (zmniejszając tym samym wygodę jazdy) i przenosi drgania niszczące elementy pojazdu. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Codziennie przed wyjazdem oraz na postoju podczas dłuższej podróży należy sprawdzić wzrokowo stan ogumienia samochodu. W razie stwierdzenia nadmiernego ugięcia opony należy sprawdzić wielkość ciśnienia. Niezależnie od codziennych przeglądów ciśnienie trzeba sprawdzać we wszystkich kołach co dwa tygodnie lub co ok. 500 km przebiegu. Pomiar powinien być przeprowadzany wtedy, gdy ogumienie nie jest nagrzane. Wprawdzie obecnie można napompować ogumienie prawie w każdej stacji CPN, niemniej jednak należy wozić ze sobą pompkę ręczną lub bardziej wydajną i wygodniejszą w użyciu — nożną. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Podczas jazdy ciśnienie w ogumieniu może zwiększyć się wskutek nagrzewania się opon. Ponieważ jest to zjawisko normalne, zwłaszcza w lecie, producenci opon dopuszczają określony wzrost ciśnienia w warunkach prawidłowego obciążenia i prędkości jazdy. Wzrost ciśnienia nie może jednak przekraczać 30%. Jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej dopuszczalnej granicy, to opony należy chłodzić, stosując przerwy w podróży i zmniejszając prędkość jazdy. Obniżanie ciśnienia w ogumieniu przez uchylenie zaworu i wypuszczenie powietrza jest niedopuszczalne.

Fabrycznie montowane opony mają zwykle czerwony punkt na obwodzie, który znajduje się w pobliżu zaworu. Tym punktem oznaczony jest najlżejszy na obwodzie odcinek, który równoważy masę zaworu dętki. Po zdjęciu opony, należy ją założyć w tym samym położeniu. Jeżeli nie ma takiego punktu lub został starty, to przed zdjęciem opony trzeba zaznaczyć na niej kredą lub farbą punkt w pobliżu zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość