Mondeo 2
Jeśli jesteś posiadaczem auta, które zostało wyprodukowane w pierwszej fazie to pewnie nie jesteś za bardzo zadowolony ze swojego mondeo. Inaczej jest u właścicieli, którzy nabyli to auto całkiem niedawno, w ich modelach wyeliminowano i to znacznie większość wad i usterek Tym samym auto to stało się mniej awaryjne. Jakiś wkład całą sprawę z modeno 2 ma tez fakt, że auto to debiutowało w nie najlepszym dla Forda okresie. Samochód ten mimo wszelkich niepowodzeń stał się bardzo popularnym autem. Samochód był dość ładny ze zgrabną sylwetka i z ciekawą gama silników. Auto to wtargnęło do sprzedażny w 200o roku i miało po prostu wszystko to, czego by potrzebował przeciętny klient. Teraz, gdy model ten nie jest już produkowany to rynek wtórny obfituje w te auta i to pokaźnie. Przeciętny kowalski będzie miał, w czym wybierać, ale musi to robić z głową, bo jak nie to będzie późnej żałował. Musisz uważać, jeśli chcesz zakupić auto z silnikiem diesel, bowiem w pierwszych sztukach silniki te pozostawiały wiele do życzenia. Silnik ten miął wtrysk bezpośredni, ale za pomocą pompy rotacyjnej, która okazała się bardzo szwankującym elementem. Do tego pierwsze silniki wysokoprężne montowane w mondeo 2 charakteryzowały się o wiele głośniejszą praca niż miało to miejsce w autach tego samego segmentu, ale innych marek. Dopiero rok od premiery pojawił się diesel z wtryskiem bezpośrednim. W 2004 już każda wersja silnikowa motorów wysokoprężnych była wyposażona w taki układ. O ile nowa technologia A MIAŁA BYĆ LEPSZA O TYLE JUŻ PO PIERWSZYCH MIESIĄCACH UŻYTKOWANIA WYSZŁY NA JAW PIERWSZE USTERKI. Chodzi oczywiście o częste uszkodzenia wtryskiwaczy. Winna była najprawdopodobniej firma Delphi, która dostarczyła te elementy do mondeo. Warto zaznaczyć, że w tamtych czasach cena jednego wtryskiwacza wahała się w granicach 2000 zł. Jednak można je regenerować, ale i tak trzeba się liczyć z wydatkiem około 500zł. Auta wyprodukowane w tych latach do tej pory najczęściej wtryskiwacze mają już wymienione na bardziej trwałe. Ale nie znaczy to, że będziemy mieli spokój z naszym mondeo szczególnie, gdy auto ma już przejechane około 150 000 m. Mogą wtedy pojawiać się problemy z odpalaniem, spadek mocy a nawet potworne dymienie. Kolejnym częstym uszkodzeniem w tym modelu jest awaria dwumasowaego koła zamachowego.
Artykuł dotyczy tematów: