kodowanie radia

Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Akumulator ciśnienia w instalacji hamulcowej (w instalacji ze wspomaganiem kierownicy) — przy ustawieniu samochodu w pozycji prześwitu „minimum” i zużyciu płynu w akumulatorze ciśnienia (głównym) przez obracanie kołem wspomaganej kierownicy, akumulator dodatkowy ciśnienia ma zapewnić możliwość hamowania przednimi hamulcami. Naciskać energicznie pedał hamulca, licząc naciśnięcia aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Sprawny akumulator dodatkowy ciśnienia powinien zapewnić możliwość 60...80 hamowań. [hasła pok...

Więcej »

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik umieszczony w dolnej części chłodnicy i korek spustowy w bloku silnika. Napełnianie układu — przez zbiornik wyrównawczy, po odkręceniu 2 odpowietrzników (jeden nad pomp...

Więcej »

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym linki, którą należy wymienić. Oprócz tego należy sprawdzić w jakim stanie jest wycinek zębaty i zapadki hamulca ręcznego. Zużyte części trzeba wymienić.

Okulary jakie i za ile

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. A.60421 wymienić płytkę regulacyjną. W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i popychacz po czym obrócić go do przodu samochodu, aż do oparcia się o k...

Więcej »
http://www.dentysta-krakow.info.pl 751#najnowsze volvo , #sprawdzanie historii pojazdu , #jak włączyć wycieraczki w hyundai i20 , #piotrans wisznice , #otomoto jeep wrangler , #top autos , #opinie fiat tipo , #malinowska wągrowiec , #nissan silvia otomoto , #opel corsa e otomoto ,