Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

DevURL


Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem przestronnym autem. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie możemy narzekać. Silniki nie są małe, ale trzeba wziąć pod uwagę że muszą one napędzać dość ciężkie auto. Dużo plusów zbiera zestrojenie zawieszenia, auto doskonale radzi sobie zarówno na naszych drogach jak i na nierównościach i to dość sporych. Dodatkowo trzeba wspomnieć że Mokka znosi całkiem nieźle duże obciążenie. Auto to znajduje się pomiędzy dwoma segmentami, dlatego też wielbiciele większych i mniejszych suwów mogą je wybrać dla siebie. Tańsze egzemplarze, z napędem tylko na przednią oś, skutecznie konkurują z miejskimi crossoverami. Mocniejsze wersje z napędem 4×4 śmiało konkurują z kompaktowymi SUV-ami. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku Mokka jest bardzo konkurencyjna. Musimy pamiętać że napęd na dwie osie jest dostępny tylko w dwóch najmocniejszych wersjach. Dużą popularnością cieszy się chociażby bagażnik rowerowy FlexFix, nie jest on zbyt tani, ale jest chwalony przez wielu kierowców. W opcji jest też dostępna kamera Opel Eye.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: