Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

DevURL


Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem przestronnym autem. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie możemy narzekać. Silniki nie są małe, ale trzeba wziąć pod uwagę że muszą one napędzać dość ciężkie auto. Dużo plusów zbiera zestrojenie zawieszenia, auto doskonale radzi sobie zarówno na naszych drogach jak i na nierównościach i to dość sporych. Dodatkowo trzeba wspomnieć że Mokka znosi całkiem nieźle duże obciążenie. Auto to znajduje się pomiędzy dwoma segmentami, dlatego też wielbiciele większych i mniejszych suwów mogą je wybrać dla siebie. Tańsze egzemplarze, z napędem tylko na przednią oś, skutecznie konkurują z miejskimi crossoverami. Mocniejsze wersje z napędem 4×4 śmiało konkurują z kompaktowymi SUV-ami. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku Mokka jest bardzo konkurencyjna. Musimy pamiętać że napęd na dwie osie jest dostępny tylko w dwóch najmocniejszych wersjach. Dużą popularnością cieszy się chociażby bagażnik rowerowy FlexFix, nie jest on zbyt tani, ale jest chwalony przez wielu kierowców. W opcji jest też dostępna kamera Opel Eye.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: