Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany […]

DevURL


Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem przestronnym autem. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie możemy narzekać. Silniki nie są małe, ale trzeba wziąć pod uwagę że muszą one napędzać dość ciężkie auto. Dużo plusów zbiera zestrojenie zawieszenia, auto doskonale radzi sobie zarówno na naszych drogach jak i na nierównościach i to dość sporych. Dodatkowo trzeba wspomnieć że Mokka znosi całkiem nieźle duże obciążenie. Auto to znajduje się pomiędzy dwoma segmentami, dlatego też wielbiciele większych i mniejszych suwów mogą je wybrać dla siebie. Tańsze egzemplarze, z napędem tylko na przednią oś, skutecznie konkurują z miejskimi crossoverami. Mocniejsze wersje z napędem 4×4 śmiało konkurują z kompaktowymi SUV-ami. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku Mokka jest bardzo konkurencyjna. Musimy pamiętać że napęd na dwie osie jest dostępny tylko w dwóch najmocniejszych wersjach. Dużą popularnością cieszy się chociażby bagażnik rowerowy FlexFix, nie jest on zbyt tani, ale jest chwalony przez wielu kierowców. W opcji jest też dostępna kamera Opel Eye.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: