Przeglądy okresowe

Przegląd co 7500 km Wymiana oleju w silniku. Zdemontować nakładki hamulców tarczowych tylnych, oczyścić nakładki i miejsca ich zamocowania, wymienić nakładki w miare potrzeby i sprawdzić grubość tarcz hamulcowych tylnych. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] płynu LHM, — poziom oleju w skrzynce biegów, poziom elektrolitu w akumulatorze, poziom płynu w układzie chłodzenia, […]

Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Zakup auta

Dzisiaj, niemalże każda osoba jest w stanie dopasować pod siebie odpowiedni model samochodu. Mamy naprawdę całą masę możliwości do wyboru, bez względu na to, co lubimy. Osoby nieco bardziej wybredne sprowadzają sobie auta zza granicy. Mało tego, znane koncerny samochodowe co rusz produkuję nowe typu znanych aut, nieraz coraz to bardziej luksusowe wersje. Starsze typy […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

DevURL


Kontrola układu hamulcowego

W hydraulicznym układzie uruchamiającym należy systematycznie sprawdzać: ilość płynu hamulcowego w zbiorniczkach (lub w zbiorniczku) i w razie potrzeby uzupełnić go do wymaganego poziomu bezwzględnie tym samym gatunkiem płynu; szczelność połączeń (pod nieszczelnymi połączeniami widać na ziemi opalizujące plamy płynu hamulcowego); stan przewodów, zwłaszcza giętkich (przewody giętkie spuchnięte lub nadtarte trzeba natychmiast wymienić). Nawet nie uszkodzone przewody giętkie należy wymienić po przebiegu 100 000 km lub po 5 latach eksploatacji. Zalecenie to jest podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż po tym przebiegu lub okresie następuje zmęczenie materiału i w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia przewodu podczas intensywnego hamowania. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Wymiana płynu

W przypadku zmiany gatunku płynu hamulcowego lub zanieczyszczenia układu hamulcowego konieczne jest jego przemycie przed nalaniem świeżego płynu. Układ hamulcowy należy przemyć w następujący sposób:

— odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając na pedał hamulca wypompować cały płyn z układu; [więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— wlewając stopniowo do zbiorniczków (lub zbiorniczka) spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu;

— przemyć spirytusem lub płynem hamulcowym cylinderki i tłoczki rozpieraczy, po czym nasmarować je płynem hamulcowym i złożyć rozpieracze;

— napełnić układ płynem hamulcowym, wlewając go stopniowo do zbiorniczków i naciskając raz za razem na pedał hamulca do chwili, gdy przez odpowietrzniki zacznie wypływać płyn, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu do wymaganego poziomu i odpowietrzyć układ;

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane