Kontrola układu hamulcowego
W hydraulicznym układzie uruchamiającym należy systematycznie sprawdzać: ilość płynu hamulcowego w zbiorniczkach (lub w zbiorniczku) i w razie potrzeby uzupełnić go do wymaganego poziomu bezwzględnie tym samym gatunkiem płynu; szczelność połączeń (pod nieszczelnymi połączeniami widać na ziemi opalizujące plamy płynu hamulcowego); stan przewodów, zwłaszcza giętkich (przewody giętkie spuchnięte lub nadtarte trzeba natychmiast wymienić). Nawet nie uszkodzone przewody giętkie należy wymienić po przebiegu 100 000 km lub po 5 latach eksploatacji. Zalecenie to jest podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż po tym przebiegu lub okresie następuje zmęczenie materiału i w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia przewodu podczas intensywnego hamowania. (Koła zębate; przekładnie zębate)
Wymiana płynu
W przypadku zmiany gatunku płynu hamulcowego lub zanieczyszczenia układu hamulcowego konieczne jest jego przemycie przed nalaniem świeżego płynu. Układ hamulcowy należy przemyć w następujący sposób:
— odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając na pedał hamulca wypompować cały płyn z układu; [więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]
— wlewając stopniowo do zbiorniczków (lub zbiorniczka) spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu;
— przemyć spirytusem lub płynem hamulcowym cylinderki i tłoczki rozpieraczy, po czym nasmarować je płynem hamulcowym i złożyć rozpieracze;
— napełnić układ płynem hamulcowym, wlewając go stopniowo do zbiorniczków i naciskając raz za razem na pedał hamulca do chwili, gdy przez odpowietrzniki zacznie wypływać płyn, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu do wymaganego poziomu i odpowietrzyć układ;
Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane