Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Kontrola policyjna

Czy zastanawiałeś się kiedyś co może funkcjonariusze podczas kontroli drogowej? Jakie ma uprawnienia drogówka. W artykule tym postaramy się udzielić odpowiedzi na te pytania. Po pierwsze spokojnie po zatrzymaniu poczekajcie za kierownicą aż policjant podejdzie i poda powód kontroli. Po przedstawieniu się i podaniu stopnia policjant powinien nas poinformować o powodzie kontroli. Następnie może też […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

DevURL


Kontrola układu hamulcowego

W hydraulicznym układzie uruchamiającym należy systematycznie sprawdzać: ilość płynu hamulcowego w zbiorniczkach (lub w zbiorniczku) i w razie potrzeby uzupełnić go do wymaganego poziomu bezwzględnie tym samym gatunkiem płynu; szczelność połączeń (pod nieszczelnymi połączeniami widać na ziemi opalizujące plamy płynu hamulcowego); stan przewodów, zwłaszcza giętkich (przewody giętkie spuchnięte lub nadtarte trzeba natychmiast wymienić). Nawet nie uszkodzone przewody giętkie należy wymienić po przebiegu 100 000 km lub po 5 latach eksploatacji. Zalecenie to jest podyktowane względami bezpieczeństwa, gdyż po tym przebiegu lub okresie następuje zmęczenie materiału i w związku z tym istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia przewodu podczas intensywnego hamowania. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Wymiana płynu

W przypadku zmiany gatunku płynu hamulcowego lub zanieczyszczenia układu hamulcowego konieczne jest jego przemycie przed nalaniem świeżego płynu. Układ hamulcowy należy przemyć w następujący sposób:

— odkręcić odpowietrzniki wszystkich rozpieraczy i naciskając na pedał hamulca wypompować cały płyn z układu; [więcej w: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

— wlewając stopniowo do zbiorniczków (lub zbiorniczka) spirytus denaturowany przepompowywać go do czasu, aż z odpowietrzników zacznie wypływać czysty spirytus, po czym przerwać dolewanie i wypompować cały spirytus z układu;

— przemyć spirytusem lub płynem hamulcowym cylinderki i tłoczki rozpieraczy, po czym nasmarować je płynem hamulcowym i złożyć rozpieracze;

— napełnić układ płynem hamulcowym, wlewając go stopniowo do zbiorniczków i naciskając raz za razem na pedał hamulca do chwili, gdy przez odpowietrzniki zacznie wypływać płyn, zakręcić odpowietrzniki, dolać płynu do wymaganego poziomu i odpowietrzyć układ;

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane