Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Mondeo 2

Jeśli jesteś posiadaczem auta, które zostało wyprodukowane w pierwszej fazie to pewnie nie jesteś za bardzo zadowolony ze swojego mondeo. Inaczej jest u właścicieli, którzy nabyli to auto całkiem niedawno, w ich modelach wyeliminowano i to znacznie większość wad i usterek Tym samym auto to stało się mniej awaryjne. Jakiś wkład całą sprawę z modeno […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

DevURL


Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Akumulator ciśnienia w instalacji hamulcowej (w instalacji ze wspomaganiem kierownicy) — przy ustawieniu samochodu w pozycji prześwitu „minimum” i zużyciu płynu w akumulatorze ciśnienia (głównym) przez obracanie kołem wspomaganej kierownicy, akumulator dodatkowy ciśnienia ma zapewnić możliwość hamowania przednimi hamulcami. Naciskać

energicznie pedał hamulca, licząc naciśnięcia aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Sprawny akumulator dodatkowy ciśnienia powinien zapewnić możliwość 60…80 hamowań. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Ciśnienie azotu w akumulatorze dodatkowym instalacji hamulcowej wynosi $ MPa, oznaczenie na wkręcie „62.

Wymiana nakładek hamulców tarczowych przednich

W czasie wymiany należy zwrócić szczególna uwagę na bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku nakładek ciernych z obudowami z aluminium, tak aby nakładki byty luźno zamocowane i ich ruch powrotny przy ustaniu siły hamującej nie był skrępowany. (haki holownicze, koło zębate)

Oczyszczone powierzchnie należy posmarować minimalną ilością oleju antykorozyjnego, zwracając uwagę aby olej nie dostał się w żadnym przypadku na tarcze lub powierzchnie trące nakładek.

Oczyścić również i posmarować ośkę mocującą nakładki. Zwrócić uwagę na prawidłowy układ przewodów elektrycznych wskaźnika zużycia nakładek hamulcowych, aby po zamontowaniu koła nie były uszkodzone przez obracającą się obręcz koła.

Regulacja hamulca pomocniczego (ręcznego)

Regulacja ręcznego hamulca odbywa się za pomocą:

— regulacji długości linek hamulcowych, od strony koła przedniego,

— ustawienia mimośrodów na ośkach obrotu 4 dźwigienek dociskających klocki hamulcowe hamulca ręcznego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość