Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji. Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu: — bieg luzem (kilkadziesiąt sekund […]

Pokrowiec na samochód

Dyskusyjny jest problem stosowania pokrowca na samochód. Niektóre wytwórnie, jak np. Volkswagen, wyraźnie nie zalecają stosowania pokrowców. Inne — w ogóle nie wypowiadają się na ten temat. Zwolennicy stosowania pokrowców wymieniają takie zalety jak: ochrona przed oblodzeniem i śniegiem w zimie oraz przed deszczem i kurzem w lecie.

DevURL


Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Akumulator ciśnienia w instalacji hamulcowej (w instalacji ze wspomaganiem kierownicy) — przy ustawieniu samochodu w pozycji prześwitu „minimum” i zużyciu płynu w akumulatorze ciśnienia (głównym) przez obracanie kołem wspomaganej kierownicy, akumulator dodatkowy ciśnienia ma zapewnić możliwość hamowania przednimi hamulcami. Naciskać

energicznie pedał hamulca, licząc naciśnięcia aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Sprawny akumulator dodatkowy ciśnienia powinien zapewnić możliwość 60…80 hamowań. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Ciśnienie azotu w akumulatorze dodatkowym instalacji hamulcowej wynosi $ MPa, oznaczenie na wkręcie „62.

Wymiana nakładek hamulców tarczowych przednich

W czasie wymiany należy zwrócić szczególna uwagę na bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku nakładek ciernych z obudowami z aluminium, tak aby nakładki byty luźno zamocowane i ich ruch powrotny przy ustaniu siły hamującej nie był skrępowany. (haki holownicze, koło zębate)

Oczyszczone powierzchnie należy posmarować minimalną ilością oleju antykorozyjnego, zwracając uwagę aby olej nie dostał się w żadnym przypadku na tarcze lub powierzchnie trące nakładek.

Oczyścić również i posmarować ośkę mocującą nakładki. Zwrócić uwagę na prawidłowy układ przewodów elektrycznych wskaźnika zużycia nakładek hamulcowych, aby po zamontowaniu koła nie były uszkodzone przez obracającą się obręcz koła.

Regulacja hamulca pomocniczego (ręcznego)

Regulacja ręcznego hamulca odbywa się za pomocą:

— regulacji długości linek hamulcowych, od strony koła przedniego,

— ustawienia mimośrodów na ośkach obrotu 4 dźwigienek dociskających klocki hamulcowe hamulca ręcznego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość