Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

DevURL


Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Akumulator ciśnienia w instalacji hamulcowej (w instalacji ze wspomaganiem kierownicy) — przy ustawieniu samochodu w pozycji prześwitu „minimum” i zużyciu płynu w akumulatorze ciśnienia (głównym) przez obracanie kołem wspomaganej kierownicy, akumulator dodatkowy ciśnienia ma zapewnić możliwość hamowania przednimi hamulcami. Naciskać

energicznie pedał hamulca, licząc naciśnięcia aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej „brak ciśnienia w układzie hydraulicznym. Sprawny akumulator dodatkowy ciśnienia powinien zapewnić możliwość 60…80 hamowań. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Ciśnienie azotu w akumulatorze dodatkowym instalacji hamulcowej wynosi $ MPa, oznaczenie na wkręcie „62.

Wymiana nakładek hamulców tarczowych przednich

W czasie wymiany należy zwrócić szczególna uwagę na bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku nakładek ciernych z obudowami z aluminium, tak aby nakładki byty luźno zamocowane i ich ruch powrotny przy ustaniu siły hamującej nie był skrępowany. (haki holownicze, koło zębate)

Oczyszczone powierzchnie należy posmarować minimalną ilością oleju antykorozyjnego, zwracając uwagę aby olej nie dostał się w żadnym przypadku na tarcze lub powierzchnie trące nakładek.

Oczyścić również i posmarować ośkę mocującą nakładki. Zwrócić uwagę na prawidłowy układ przewodów elektrycznych wskaźnika zużycia nakładek hamulcowych, aby po zamontowaniu koła nie były uszkodzone przez obracającą się obręcz koła.

Regulacja hamulca pomocniczego (ręcznego)

Regulacja ręcznego hamulca odbywa się za pomocą:

— regulacji długości linek hamulcowych, od strony koła przedniego,

— ustawienia mimośrodów na ośkach obrotu 4 dźwigienek dociskających klocki hamulcowe hamulca ręcznego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość